
12
de Setembre
de
2013
Act.
12
de Setembre
de
2013
La Generalitat, el ministeri de Foment i el govern d'Andorra han acordat impulsar les actuacions necessàries per a la conversió de l'aeroport de la Seu d'Urgell –que ara és d'ús privat– en infraestructura d'ús públic amb l'objectiu de que pugui operar a partir de l'estiu de 2014.
Tres anys d'ús privat
El juny de 2010 es va obrir l'aeroport Pirineus-La Seu d'Urgell després de renovar les instal·lacions i la pista, que havia estat en mans privades i que romania tancat des de 1984. Durant aquests tres anys, l'aeroport ha desenvolupat les activitats pròpies de la gestió aeroportuària i ha fet actuacions encaminades a convertir-se en aeròdrom d'ús restringit a aeroport públic i comercial. També s'està tramitant un Pla Director Urbanístic i Aeroportuari.
Catalunya inverteix 1 milió
Segons ha informat aquest dijous el departament de Territori de la Generalitat, les actuacions pendents costaran al govern català aproximadament un milió d'euros. Entre aquestes actuacions pendents, s'ha de realitzar la dotació dels mitjans materials i humans necessaris per a la prestació del servei de salvament i extinció d'incendis, la inversió en equips de seguretat, la instal·lació d'una estació meteorològica aeronàutica automatitzada que faciliti informació als pilots, el procés per implantar un servei d'informació en vol i l'estudi de seguretat associat a la disponibilitat del servei anterior.
En l'actualitat, l'aeroport de La Seu disposa d'una pista de 1.267 per 28 metres, una plataforma d'estacionament de 80.000 metres quadrats i aparcament exterior per a vehicles.
Tres anys d'ús privat
El juny de 2010 es va obrir l'aeroport Pirineus-La Seu d'Urgell després de renovar les instal·lacions i la pista, que havia estat en mans privades i que romania tancat des de 1984. Durant aquests tres anys, l'aeroport ha desenvolupat les activitats pròpies de la gestió aeroportuària i ha fet actuacions encaminades a convertir-se en aeròdrom d'ús restringit a aeroport públic i comercial. També s'està tramitant un Pla Director Urbanístic i Aeroportuari.
Catalunya inverteix 1 milió
Segons ha informat aquest dijous el departament de Territori de la Generalitat, les actuacions pendents costaran al govern català aproximadament un milió d'euros. Entre aquestes actuacions pendents, s'ha de realitzar la dotació dels mitjans materials i humans necessaris per a la prestació del servei de salvament i extinció d'incendis, la inversió en equips de seguretat, la instal·lació d'una estació meteorològica aeronàutica automatitzada que faciliti informació als pilots, el procés per implantar un servei d'informació en vol i l'estudi de seguretat associat a la disponibilitat del servei anterior.
En l'actualitat, l'aeroport de La Seu disposa d'una pista de 1.267 per 28 metres, una plataforma d'estacionament de 80.000 metres quadrats i aparcament exterior per a vehicles.