• Economia
  • La confiança del consumidor augmenta 1,3 punts al maig

La confiança del consumidor augmenta 1,3 punts al maig

L'increment es produeix per la pujada de sis dècimes en la valoració actual i de dos punts en l'índex de les expectatives

El consumidor guanya confiança i optimisme
El consumidor guanya confiança i optimisme
ACN
03 de Juny de 2015 - 10:39
Act. 03 de Juny de 2015 - 10:42
L'índex de confiança del consumidor ha augmentat 1,3 punts al maig i fins arribar als 103,1, segons ha informat aquest dimecres el Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS). Es tracta del tercer mes consecutiu que supera els 100 punts, després que al març se situés per sobre aquesta marca per primera vegada, i fixa d'aquesta manera un nou màxim històric. Respecte el maig del 2014, l'augment és de 18,2 punts. Aquest nou avançament de l'índex de confiança del consumidor es produeix gràcies a un petit increment en la valoració de la situació actual, que puja 0,6 punts, i al de l'índex d'expectatives, en dos punts.

A més, per primera vegada, tant l'ICC com els seus dos subíndex -situació actual i expectatives- se situen en els valors més alts de les seves sèries.

En relació al maig de l'any passat, l'augment és de 18,2 punts, amb guanys superiors en termes absoluts per a la valoració de la situació actual -19,4 punts- davant les expectatives, que creixen 17 punts. En termes percentuals, el perfil de l'evolució registrada és molt similar. L'índex de confiança del consumidor puja un 17,7% com a resultat d'un creixement del 21,2% en la valoració de la situació actual i un increment de 14,8 punts en les expectatives.

L'índex de valoració de la situació actual se situa al maig en els 91,6 punts, amb una millora de sis dècimes respecte el passat mes d'abril. Aquest lleuger increment en la valoració de la situació actual, que suposa un nou màxim en aquest indicador, és el resultat de tres comportaments: un augment de 3,4 punts en la valoració de la situació econòmica general que neutralitza el descens de 2,1 punts en la valoració de la situació actual de les llars, mentre que la situació de l'ocupació es manté estable, amb un petit avançament de 0,5 punts.

Des de mitjans de l'any passat, la situació de les llars apareix com el component més endarrerit en l'avançament d'aquest índex i se situa molt lluny dels valors més alts, assolits el 2005 i el 2006.

Per últim, l'índex d'expectatives arriba aquest mes als 114,6 punts, dos més que el mes passat i també marca un nou màxim històric en la seva sèrie superant els valors obtinguts al gener. L'índex creix per l'augment de 4,3 punts en les expectatives referides a la situació econòmica, mentre que les referides a la situació de les llars pugen 1,5 punts i a les de l'ocupació només avancen una dècima. Com en els índex de la situació actual, des de gener d'aquest any l'índex d'expectatives es mou en els valors més alts de la sèrie gràcies als màxims assolits en relació a l'ocupació i a la situació econòmica, mentre que la situació de les llars apareix com el component més endarrerit de l'índex.

Afegir VIA Empresa com a font preferida de Google de forma gratuïta  

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat  

 
Activar ara