L'estudi de la UGT Evolució de les prestacions per desocupació 2008-2013 afirma que el fort impacte de l'atur de llarga durada –que a Catalunya ja suposa el 58% dels aturats– ha fet que la meitat dels desocupats ja hagi exhaurit el període de cobrament de la prestació contributiva mentre que els qui cobren el subsidi i renda mínima –426 euros al mes– va guanyant terreny.
Així, segons l'informe, l'any 2008 el 25% dels aturats cobraven subsidi mínim, una xifra que ara al 2013 ja s'eleva al 48% dels desocupats que encara reben alguna prestació.
Davant d'això, el sindicat UGT reclama un pla de xoc per millorar l'ocupació que com a mínim recuperi els recursos en polítiques actives que l'any passat es van reduir un 57% tot i l'increment de l'atur.
Es multipliquen els beneficiaris de renda mínima
Com detalla l'informe del sindicat, des del maig de 2008 al maig de 2013, el nombre de persones aturades beneficiàries de la corresponent prestació contributiva que li pertocava pels anys cotitzats ha passat de 176.653 a 211.424, un 19,89% més. En canvi, l'increment ha estat molt més agut en el cas de les persones beneficiàries del subsidi mínim per desocupació, incloent la renda activa d'inserció, que ha passat de 59.025 a 195.735 persones, amb un augment del 236,61%.
Aquesta multiplicació dels perceptors d'un subsidi mínim per haver finalitzat el període prestació sense haver trobat feina ha provocat que, en aquest moment, la meitat de les persones que reben alguna prestació de l'atur cobrin només 426 euros al mes, quan l'any 2008 aquest col·lectiu només representava un de cada quatre del total dels aturats que percebien alguna prestació d'atur.
Afegir VIA Empresa com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat