• Economia
  • La rebaixa de l'IRPF injectarà 1.417 milions d'euros

La rebaixa de l'IRPF injectarà 1.417 milions d'euros

L'increment mensual a la butxaca dels contribuents catalans serà de 401 euros de mitjana

La reforma fiscal baixarà l'IRPF a tots els contribuents
La reforma fiscal baixarà l'IRPF a tots els contribuents
EFE
27 de Juliol de 2015 - 01:56
Act. 28 de Juliol de 2015 - 8:06
La reforma de l'IRPF suposarà una injecció addicional de 1.417 milions d'euros per als contribuents catalans durant el segon semestre del 2015, segons el Govern espanyol. El retorn d'aquests diners suposarà 401 d'euros de mitjana extra per a cadascun dels 3.533.594 declarants catalans.


Aquest és el resultat de la rebaixa de l'IRPF aprovada per a 2016 i avançada en el Consell de Ministres del 10 de juliol, una rebaixa que se suma a la que va entrar en vigor el gener de l'aquest any.

Només al mes de juliol, ha assenyalat l'Executiu, la rebaixa d'impostos ja ha suposat una injecció d'almenys 118 milions d'euros a Catalunya.

 


Més diners pel 2016

En l'exercici 2016, l'impacte de la segona fase de la reforma respecte a l'any anterior serà de 363 milions d'euros addicionals, fet que suposa tornar a la butxaca dels catalans 103 euros de mitjana per declarant, segons la mateixa font.


Així, la reforma de l'IRPF a Catalunya suposa una injecció global de 1.780 milions d'euros entre 2015 i 2016, tornant als catalans una mitjana de 504 euros per declarant.

 


A la província de Barcelona, la reforma de l'IRPF suposarà una aportació el 2015 i 2016 de 1.426 milions d'euros, una xifra que a Girona pujarà a 139 milions; a Lleida a 74 milions i a Tarragona a 141 milions

Afegir VIA Empresa com a font preferida de Google de forma gratuïta  

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat  

 
Activar ara