
15
de Novembre
de
2013 - 12:14
Els contenidors d'importació descarregats en el Port de Barcelona van augmentar el mes d'octubre passat un 11% interanual, el que reflecteix la "clara" recuperació de les càrreguesimportades després d'anys de descensos acumulats.
En global, durant els primers deu mesos de 2013 han passat pel recinte portuari 333.494 contenidors d'importació, xifra que suposa un 1,5% més que el 2012.
El motor segueix en l'exportació
Això no obstant, segons explica el Port de Barcelona, són els contenidors d'exportació els que continuen registrant volums més destacats. Així, entre els mesos de gener i octubre el Port ha gestionat un total de 488.045 contenidors dirigits a l'exportació, un 6% més que l'any anterior.
Per països, els principals destins són les economies emergents, com la Xina, Algèria, Marroc, Turquia, el Brasil, l'Índia o Mèxic.
Més importació d'hidrocarburs i químics
Dins de les importacions, dos dels productes que han experimentat resultats "molt positius" són els hidrocarburs i els químics.
Fins a octubre, les terminals especialitzades del Port han manipulat un total de 9,1 milions de tones de líquids a granel, un 6% més que el 2012. D'aquest volum, 2 milions de tones corresponen al transport de gasolina i 1,2 milions de fuel.
Per la seva banda, el trànsit de productes químics ha registrat increments significatius, tant a granel com en contenidor, amb augments del 26 i 3%, respectivament, el que "es relaciona amb una reactivació de l'activitat productiva del país", segons el Port de Barcelona.
En el seu conjunt, el trànsit total del Port de Barcelona s'ha situat en 36 milions de tones entre els mesos de gener i octubre, en línia amb les xifres assolides el 2012.
En global, durant els primers deu mesos de 2013 han passat pel recinte portuari 333.494 contenidors d'importació, xifra que suposa un 1,5% més que el 2012.
El motor segueix en l'exportació
Això no obstant, segons explica el Port de Barcelona, són els contenidors d'exportació els que continuen registrant volums més destacats. Així, entre els mesos de gener i octubre el Port ha gestionat un total de 488.045 contenidors dirigits a l'exportació, un 6% més que l'any anterior.
Per països, els principals destins són les economies emergents, com la Xina, Algèria, Marroc, Turquia, el Brasil, l'Índia o Mèxic.
Més importació d'hidrocarburs i químics
Dins de les importacions, dos dels productes que han experimentat resultats "molt positius" són els hidrocarburs i els químics.
Fins a octubre, les terminals especialitzades del Port han manipulat un total de 9,1 milions de tones de líquids a granel, un 6% més que el 2012. D'aquest volum, 2 milions de tones corresponen al transport de gasolina i 1,2 milions de fuel.
Per la seva banda, el trànsit de productes químics ha registrat increments significatius, tant a granel com en contenidor, amb augments del 26 i 3%, respectivament, el que "es relaciona amb una reactivació de l'activitat productiva del país", segons el Port de Barcelona.
En el seu conjunt, el trànsit total del Port de Barcelona s'ha situat en 36 milions de tones entre els mesos de gener i octubre, en línia amb les xifres assolides el 2012.