Les marques de cotxe, el motor de Twitter

El sector de l'automòbil és un dels més presents a les xarxes socials. BMW, Ford, Audi i Toyota són alguns dels grups que més comentaris provoquen

Els protagonistes del motor també ho són de Twitter. El sector és un dels més presents a les xarxes socials: no només perquè els seus canals oficials treballen la comunicació online, sinó també a causa de la gran conversa entre usuaris anònims que debaten i s'informen sobre cotxes a través d'Internet. Sibilare ha fet un seguiment de les 21 marques d'automòbils més venudes a l'Estat Espanyol: en el període d'un mes, se n'ha parlat en 3.983.629 missatges a Twitter, en un total de 13 idiomes.

BMW domina
En un mes la marca BMW ha generat 502.944 comentaris a la xarxa. Els seus models Serie 3, i8 i M5 són el més mencionats (en 25.713, 28.605 i 10.500 ocasions respectivament), i compta amb 1,17 milions de seguidors al seu Twitter oficial i 128.000 a l'espanyol.

La segueixen, per ordre d'importància, Ford, Audi i Toyota, que han sumat en el període analitzat 499.309, 393.401 i 385.777 comentaris a Twitter respectivament. Respecte a Ford, destaca el seu vistós Mustang, amb 52.714 tuits publicats sobre el model; seguit de la camioneta F-150, amb 35.523. El model A4 d'Audi, per la seva banda, acumula 24.208 mencions; mentre que de Toyota destaquen, amb diferència, els models Corolla i Prius, els més citats de la marca (en 35.086 i 27.013 impactes).

En cinquena posició trobem Honda, que ha generat 375.541 tuits en un mes, seguida de Nissan (330.927) i Volkswagen (210.775). Els models d'Honda i de Nissan més populars són el Civic i el GT-R, respectivament. És interessant destacar que l'escàndol dels motors dièsel que en l'últim any ha passat factura a Volkswagen va desapareixent del debat públic: en l'últim mes, 4.475 tuits mencionaven el 'Dieselgate'. La xifra és petita en comparació amb els 25.199 impactes que mencionen Golf, el model del grup alemany més popular.

En vuitena, novena, desena i onzena posició en el rànquing de marques més populars trobem Kia, Renault, Volvo i Hyundai, amb 202.476, 164.301, 112.288 i 110.951 impactes respectivament. Per la seva banda, les marques Mercedes Benz, Mazda i Fiat han generat una mica menys de conversa: 108.954, 102.185 i 73.006 tuits per cap, quedant en els llocs 12, 13 i 14 del rànquing.



Fitxa tècnica: Per fer aquest seguiment s'ha monitoritzat, entre el 4 de març i el 4 d'abril, la conversa sobre les 21 marques d'automòbils amb més vendes a l'Estat espanyol: Mercedes Benz, Audi, BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Toyota, Kia, Mazda, Mitubishi, Nissan, Volkswagen, Opel, Peugeot, Renault, Skoda, Volvo. En el cas de Seat, s'ha fet un seguiment especial perquè generava soroll (pel seu significat en anglès). S'han seguit els models promocionats a les xarxes i el hashtag #seat: Seat Ibiza, Seat Leon, Seat Mii, Seat Ateca. En total, s'han obtingut 3.983.629 impactes a Twitter en 13 idiomes. Per fer aquesta monitorització s'ha comptat amb el proveïdor de dades Augure.
Avui et destaquem
El més llegit