El Meeting Point dels 'millennials'

La 22a edició del saló immobiliari aposta per intentar donar resposta als problemes d'aquesta generació

La direcció del Barcelona Meeting Point durant la presentació de la 22a edició La direcció del Barcelona Meeting Point durant la presentació de la 22a edició

La 22a edició del saló immobiliari Barcelona Meeting Point (BMP), que se celebra del 25 al 28 d'octubre en el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, aposta per la internacionalització del sector immobiliari i per donar entrada a la generació millennial, segons ha detallat l'organització en la seva presentació aquest dijous. L'organització s'enfronta a la revolució del sector donant entrada a la tecnologia i mirant més enllà de les pròpies fronteres.

Per al delegat especial de l'Estat del Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Jordi Cornet, el saló ha de servir per reivindicar la capitalitat de Barcelona en el sector immobiliari i el protagonisme espanyol com un dels principals països europeus receptor d'inversors estrangeres.

Cornet ha remarcat que el BMP ha de contribuir a "retornar a Barcelona la marca com a ciutat referent immobiliària", així com exposar propostes i solucions que garanteixin que el sector creixi de manera sostenible i accessible per a tota la ciutadania.

El BMP ha indicat que en l'edició d'aquest any esperen superar les xifres obtingudes durant l'any passat: 16.000 visitants professionals, 265 empreses participants, 17 sessions de conferències amb 90 ponents -aquest any preveu aconseguir els 100 provinents, sobretot, dels Estats Units i el Regne Unit-.

El saló també organitzarà una nova edició del Symposium Internacional de BMP, en el qual s'abordarà els reptes que té el sector immobiliari: com digerir la transformació que aquest està registrant i ajudar així a repensar els seus principals productes (oficines, residències i hotels) davant els canvis en els hàbits de consum dels seus usuaris per l'impacte de la tecnologia.

Els millennial

Cornet ha explicat que la generació millennial ocuparà bona part dels debats que se celebraran en aquest BMP, amb la intenció d'aportar noves idees que permetin solucionar els problemes d'habitatge que afecten a aquest grup de població.

"Barcelona necessita que els millennial vinguin per atreure talent", ha emfatitzat i ha insistit que s'ha d'oferir habitatge assequible perquè aquests puguin desenvolupar els negocis del futur.

Per la seva banda, el director general de Newland Property Consultants, Fernando Conde, ha raonat que aquesta generació planteja reptes per al sector immobiliari, ja que aquests incideixen en com es dissenyen les residències, en les quals ha defensat que els milenials opten pel concepte de 'coliving' i que reclamen més connectividad i comunitat.

Disseny barceloní

El saló ha redefinit l'estructura de l'espai en el qual es desenvolupa en el recinte Montjuïc de la plaça Espanya de Barcelona i ho ha fet inspirant-se al barri de l'Eixample, simulant les illes que configuren el seu plànol.

La directora general del CBZF, Blanca Sorigué, ha explicat que el BMP vol "visualitzar Barcelona, sobretot, l'Eixample" per demostrar la força que té la ciutat en el sector immobiliari, per la qual cosa els estands s'organitzaran com les illes d'aquest barri, fet que l'organització creu que podrà imitar un passeig per la capital.

La directora general ha agregat que aquest nou disseny -amb una entrada única i dues sortides, i dos espais separats per a la zona del Symposium i la de Proptech, i que ha sumat 1.000 metres quadrats més-, ha estat pensat també seguint l'organització d'un centre comercial.

No solament la ciutat de Barcelona tindrà el seu espai en el BMP, sinó que també el tindrà la seva platja, per la qual cosa Sorigué ha assenyalat que algunes de les sessions del saló se celebraran en la costa barcelonina, amb la intenció de reforçar aquesta proximitat amb la ciutat i el mar.

Més informació
L'immobiliari brinda sense bombolles
Avui et destaquem
El més llegit