• Economia
  • Mercabarna demana agilitat al Corredor Mediterrani

Mercabarna demana agilitat al Corredor Mediterrani

Les empreses del sector de l'alimentació esperen que la gran infraestructura europea els ajudi a l'exportació

Mercabarna
Mercabarna
EFE
04 de Juny de 2014
Act. 04 de Juny de 2014
El director general de Mercabarna, Josep Tejedo, ha fet aquest dimecres una crida a agilitzar la posada en marxa del Corredor Mediterrani. Tejedo espera que la infraestructura sigui una ajuda per exportar els productes de les 770 empreses del sector de l'alimentació reunides a Mercabarna.


Tejedo, que ha participat en la XVIII Trobada d'Alimentació i Begudes de l'IESE a Barcelona, ha comentat que espera que el Corredor Mediterrani "comenci a ser útil perquè ara per ara no ho és", ha dit.

 Tanmateix, el directiu de Mercabarna ha assegurat que el Corredor Mediterrani hauria de ser una infraestructura "substitutiva" o en qualsevol cas "complementària" del transport per carretera.



Obrir mercat a Polònia o Alemanya
D'una altra banda, Tejedo ha explicat que les 770 empreses alimentàries de Mercabarna volen seguir obrint mercat i que es proposen augmentar les seves exportacions a països com Polònia, Alemanya, i també estar cada vegada més present en mercats com Rússia o els països bàltics.

 Les empreses alimentàries de Mercabarna van facturar l'any passat uns 4.800 milions d'euros i van exportar el 25 % de la seva producció.

Mentrestant, per a aquest any, Tejedo preveu que les vendes augmentin i que també ho faci l'exportació. De fet, aquestes companyies han passat de col·locar un 20,2 % dels seus productes a l 'estranger a arribar a un percentatge superior al 25%.



El director general de Mercabarna, societat controlada en la seva majoria per l'Ajuntament de Barcelona i que ocupa unes 90 hectàrees a la Zona Franca, ha ressaltat també l'aposta del Clúster Mercabarna Export, una agrupació empresarial pensada per ajudar les companyies en el seu objectiu d'obrir mercats a l'estranger.



Barcelona, àrea d'influència de Mercabarna
Tejedo ha recordat que encara que l'àrea d'influència de les empreses alimentàries de Mercabarna és bàsicament Barcelona i la seva àrea metropolitana, el sud de França, zones d'Itàlia, les Balears o bé Sardenya, les empreses alimentàries de Mercabarna busquen estendre cada vegada la seva influència.


En aquest sentit, ha explicat que recentment s'ha pactat amb una naviliera dos enllaços setmanals amb Algèria perquè empreses càrnies poguessin portar el seu producte a aquest país.