• Economia
  • La nova ‘vella’ Cambra de Comerç de Lleida

La nova ‘vella’ Cambra de Comerç de Lleida

Jaume Saltó ha estat escollit de nou com a president de l’entitat en una junta que incorpora dones i empreses històriques del territori

La nova junta de la Cambra de Comerç de Lleida | Cedida
La nova junta de la Cambra de Comerç de Lleida | Cedida
Lleida
02 d'Octubre de 2023
Act. 02 d'Octubre de 2023

La candidatura encapçalada per Jaume Saltó, l’única que es va presentar, ha estat la guanyadora de les eleccions a la Cambra de Comerç de Lleida. L’empresari, fundador de l’empresa tecnològica Grup Saltó, va rebre el suport de 34 dels 35 membres de l’entitat. D’aquesta forma, Saltó repeteix al capdavant de l’ens cameral, esdevenint el seu darrer mandat. A diferència de Lleida, a la Cambra de Comerç de Tàrrega s’ha produït un relleu i Jordi Seguí, membre d’una nissaga familiar empresarial a la capital de l’Urgell, substitueix en el càrrec Carles Giribet. 

 

El mateix Saltó defineix la nova junta com “continuista”, tot i que presenta algunes novetats i alguns reptes. Els principals: abordar la innovació conjuntament amb centres de recerca, universitats i món empresarial i encaminar el sector cap a estratègies de bioeconomia. Per primera vegada, el ple tindrà la presència de sis dones: Montserrat Borniquel, Sara Pifarré, Montse Guardiola, Marta Cervós, Pilar Marqués i Meritxell Pi.

Retorns i incorporacions

La nova Cambra de Comerç de Lleida suposa el retorn d’una firma històrica de l’economia lleidatana, la multinacional Vall Companys. L’empresa, líder en la producció porcina en l’àmbit europeu i amb una facturació superior als 3.000 milions d’euros, torna al ple de la Cambra després de 15 anys a través de la seva empresa matriu Inversiones Fenec. A més, per primera vegada, la Corporació Alimentària de Guissona (CAG), propietària de la marca de supermercats bonÀrea, forma part de l’entitat.

 

Gairebé un 80% dels nous vocals de la Cambra de Comerç de Lleida repeteixen en el seu càrrec

Tot i aquests canvis, gairebé un 80% dels nous vocals de la Cambra de Comerç de Lleida repeteixen en el seu càrrec. D’aquesta forma, el nou mandat combina les cares noves i els projectes continuistes, escapçats per la pandèmia. Jaume Saltó marca les dues línies estratègiques a treballar: “Crear un ecosistema d’innovació per posar en contacte les empreses i els autònoms amb els centres de recerca i la universitat per dur a terme molts projectes d’innovació. L’altra, treballar la bioeconomia, la innovació i la tecnologia”.

Jaume Saltó: "Les administracions han de fer estudis i encàrrecs de gestió que els ajudi a agilitzar els tràmits en el seu dia a dia"

Un dels desafiaments pendents des del punt de vista organitzatiu és tirar endavant una llei de cambres que “aconsegueixi donar la màxima visibilitat davant el món empresarial lleidatà”. En el camp de l’activitat, Saltó insisteix en la necessitat d’ajudar el teixit empresarial a fer negocis, “mentre les administracions han de fer estudis i encàrrecs de gestió que els ajudi a agilitzar els tràmits en el seu dia a dia”.

A la carpeta que es trobarà Jaume Saltó sobre la seva taula, hi haurà uns temes que es podrien definir com a vells nous coneguts del món empresarial lleidatà. La necessitat de disposar de sòl industrial, especialment de parcel·les grans, millorar les comunicacions per tren, tant en l’AVE com en Rodalies, i reforçar les connexions intermodals amb polígons industrials i el port de Tarragona. A més d’aquests, encara hi són altres nous vells reptes. El principal és aconseguir una definició clara dels usos de l’Aeroport de Lleida Alguaire, que hauria de ser l’aeròdrom logístic de Catalunya. Són passos necessaris per assolir la competitivitat del teixit empresarial lleidatà.