Nueno (Iese): "Podem ser un excel·lent país per rebre empresaris de l'automoció"

El professor desgrana el futur del motor i assegura que l'usuari prefereix cotxes híbrids que els íntegrament elèctrics

El sector de l'automoció pot tenir una de les claus per encaminar la sortida de la crisi i tornar a generar la confiança en l'economia del país. El professor del Departament de Iniciativa Emprenedora de l'escola de negocis IESE Pedro Nueno analitza a VIAempresa els punts forts d'un sector que sembla remar a contracorrent. Amb el punt a favor: ho fa en el sentit correcte del riu.

"El nostre país pot ser un excel·lent punt per a rebre empresaris de l'automoció"
Nueno assegura que aquest és un sector locomotora de l'economia. Es pot guanyar molt incrementant la participació d'empreses europees, però sobretot atraient-ne de fora del continent de països com ara la Xina, que poden veure beneficiosa la reducció de costos i de logística. La basta xarxa d'infraestructures, ports i aeroports, la formació de la gent i la presència de sindicats "raonables" són alhora al·licients per afincar-se a l'Estat.

"Som en un país competitiu en el sector"
Nueno ho afirma, i assegura que també ho diuen els màxims líders del sector i de manera pública, en sessions de treball i en declaracions a la premsa. Per justificar-ho es remet a les dades d'ocupació. Destaquen un que en moltes fàbriques de cotxes del país s'hi estan generant nous llocs de treball.

"El cotxe del futur serà el que vulgui el consumidor"
El debat obert de si el vehicle utilitari del futur ha de ser de combustió, elèctric o híbrid no està en mans dels fabricants, sinó dels usuaris, que són els qui compren el producte, i el consumidor avui dia prefereix el cotxe convencional. Molts fabricants consideren que amb unes millores podria fins i tot ser millor que l'elèctric, aprofitant el motor híbrid per a generar energia. Seria una solució idònia per a ciutats, amb pujades i baixades, i on es calcula que en pocs anys s'hi concentrà la meitat de la població mundial.

"L'adaptació de l'entorn elèctric no està gens avançat"
Tot i que les principals marques ja disposen de vehicles híbrids i elèctrics en el seu catàleg, el fet que la infraestructura per a carregar vehicles no estigui estesa se suma a la falta de mentalitat del gruix de la població per a fer un canvi de xip. Això passa a Espanya, però també a França o a Alemanya, es tracta d'un fenomen global.

"Cal una bona relació amb el sector públic, el cotxe necessita circular"
Infraestructures com aparcaments són necessàries en una societat que cada cop necessita més marge de mobilitat, i que a la vegada requerirà més força en el sector de l'automoció.

Avui et destaquem
El més llegit