• Economia
  • L'ocupació del sector de repartiment i missatgeria creix un 40,7% en 2025 a Catalunya

L'ocupació del sector de repartiment i missatgeria creix un 40,7% en 2025 a Catalunya

Les 7.171 persones contractades representen l'increment més elevat de l'economia catalana i l'augment més gran del sector en la darrera dècada

Un dels espais del centre logístic d'Amazon al Far d'Empordà | Marina López (ACN)
Un dels espais del centre logístic d'Amazon al Far d'Empordà | Marina López (ACN)
Redacció VIA Empresa | ACN
Barcelona
11 de Febrer de 2026 - 11:05

El sector de repartiment i missatgeria concentra l’increment més gran d’ocupats a Catalunya el 2025 en comparació amb l’any anterior, segons dades actualitzades per l’Observatori del Treball i Model Productiu aquest dimarts. Les activitats postals i de correus són les que més incrementen l’afiliació anual amb diferència en el conjunt de l'economia catalana, amb un augment del 40,7% respecte a l’any anterior i l’augment més pronunciat dels darrers anys. En concret, han sigut 7.171 les persones contractades com a repartidors, persones dels encàrrecs i missatgers a peu.

 

Aquest sector ja havia crescut a ritmes de dos dígits, però en la darrera dècada no s’havia registrat un augment similar. En concret, el 2024 va créixer un 7,7%, però els quatre anys anteriors es va mantenir en augments entre l’1% i el 2%. En canvi, sí que va experimentar un creixement més pronunciat el 2016 (+10,9%) i el 2017 (+14,1%), però lluny de l’increment experimentat el 2025. La segona ocupació més contractada dins d’aquest epígraf han sigut els conductors de motocicletes (5.910 afiliats).

En general, el sector logístic i el transport és un dels àmbits amb més creixement, amb un augment del 4,2% del transport terrestre i d’un 4,6% de les contractacions en l’emmagatzematge i afins al transport (+4,6%).

 

De l’activitat del 2025 també destaca pel seu creixement són els Serveis de tecnologies de la informació (4.331 afiliacions més, +4,6%) i la Construcció d’immobles (2.871 afiliacions més, +4,8%).

El sector TIC alenteix el creixement

El sector TIC va créixer a un ritme inferior al dels últims cinc anys i encadena una tendència  ala baixa des del 2022, quan van pujar un 13,8%. L’ocupació amb més contractes firmats d’aquest àmbit el 2025 van ser els programadors informàtics, amb 2.856 persones, per davant dels analistes, programadors i dissenyadors de webs i de multimèdia (2.602).

També nota un descens per quart any consecutiu el sector del transport terrestre, tot i que es manté en xifres més estables. En canvi, l’activitat de la construcció d’edificis creix per sobre de les dades del 2024. Tot i això, està lluny dels increments de la darrera dècada que s’han apropat o superat els dos dígits en diverses ocasions. Durant el 2025, s’han registrat 19.500 contractes de peons de construcció d’edificis i 12.500 de paletes.

Les dades reflecteixen les ocupacions més contractades en els darrers dotze mesos en municipis de més de 50.000 habitants.