PierNext, el portal per divulgar la innovació del Port de Barcelona

La plataforma pretén dinamitzar l'ecosistema innovador a partir d'iniciatives impulsades per la institució portuària

Mercè Conesa i Carles Rua presenten el PierNext al Port de Barcelona
Mercè Conesa i Carles Rua presenten el PierNext al Port de Barcelona

El Port de Barcelona impulsa la plataforma web PierNext per divulgar la innovació global en l'àmbit portuari i marítim, estimular el debat sobre el futur del comerç internacional, de la logística i dels ports, i fer més competitiva la ciutat i el seu entorn.

La presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, i el responsable de Projectes Estratègics i d'Innovació del Port, Carles Rúa, han presentat en roda de premsa la plataforma, que s'emmarca dins del projecte Digital Port que van iniciar per impulsar la seva digitalització.

La plataforma també pretén dinamitzar l'ecosistema innovador que aquests anys ha generat el Port a partir d'iniciatives impulsades per la mateixa institució marítima i per operadors i empreses privades.

Conrear la innovació

Conesa ha atribuït la creació d'aquest hub digital a la necessitat de conrear la innovació, cosa que passa per utilitzar la tecnologia de la qual es disposa i per estar "atents i propositius davant les innovacions".

"Si som capaços d'innovar a través de les capacitats digitals que tenim, aquesta innovació l'hem de poder compartir amb altres operadors del sector i entre nosaltres mateixos", ha insistit, en referència a la voluntat divulgativa de la plataforma digital.

Ha defensat tenir una mirada més global, per després contribuir a difondre el coneixement i les novetats a nivell mundial: "No podem oblidar que la nostra contribució és fonamental també per aquesta mirada global que es necessita".

Smart port

La plataforma inclou àrees seccions que es corresponen amb els sis elements principals del model smart port, que són logística, mobilitat, economia, medi ambient, persones i governança, i una addicional, la tecnologia, que ha d'incidir en les altres.

Rúa ha detallat que els problemes de les ciutats i dels ports coincideixen força: "L'única cosa diferent és l'habitatge. Al Port hi viu la càrrega, la mercaderia, per la qual cosa canviem l'habitatge per la logística".

En elles es tractarà des de l'automatització de les terminals, fins al gas natural aplicat al transport marítim, passant pel finançament, la xarxes de transport i en com es relacionen els agents de la comunitat portuària. "Convidem la comunitat portuària, altres ports i qui tingui idees a portar-les aquí. És un 'hub' que oferim al sector perquè sigui el mirall per difondre el coneixement que vam crear", ha conclòs Rúa.

Més informació
El trànsit de mercaderies del Port de Barcelona creix un 17% fins al juliol
El Port de Barcelona vol ser sostenible
L'Aeroport de Barcelona estrena ulleres, moda i gelats
Avui et destaquem
Comentaris