La covid-19 enfonsa un 18,8% el tràfic del Port de Barcelona

L'enclavament públic rebaixa un 39% el benefici, però la seva presidenta, Mercè Conesa, assegura que "el pitjor moment de l'epidèmia ja ha passat"

El Port de Barcelona avança cap a la sostenibilitat. | Cedida El Port de Barcelona avança cap a la sostenibilitat. | Cedida

El tràfic al Port de Barcelona ha caigut durant el primer semestre de l'any un 18,8% en relació amb el mateix període del 2019 com a conseqüència de la pandèmia. de covid-19. Segons ha explicat el director general del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, en roda de premsa telemàtica els descensos han estat de dos dígits en gairebé totes les categories. Les exportacions de contenidors han caigut prop d'un 3% (336.720 TEU) i les importacions ho han fet en un 15% (255.566 TEU). Pel que fa als resultats, el port ha obtingut un benefici de 12,5 milions, un 39% menys.

La presidenta, Mercè Conesa, ha assegurat que el pitjor moment de l'epidèmia ja ha passat i confia en el comerç exterior com a clau per a la recuperació econòmica. "A nivell de mercaderies, ja ha passat el pitjor i ara la tendència és a la recuperació", ha assegurat. De fet, les exportacions han aguantat el cop de la pandèmia i només han patit un descens del 3%. Ara bé, respecte els creuers no ha pogut concretar quan tornaran a la capital catalana. 

Carbonell, per la seva banda, ha explicat que la davallada del tràfic total al Port de Barcelona també s'explica per la reducció en els transbordaments i en especial dels petrolis refinats. Pel que fa les exportacions, globalment han caigut un 5% -la de contenidors ho ha fet en un 2,9%- i les importacions han retrocedit un 15%. Carbonell ha assenyalat que el descens del 3% és un "excel·lent comportament" tenint en compte el context i ha apuntat que ja s'està recuperant després de tocar fons al maig (16,6%).

Conesa i Carbonell durant la presentació de resultats | Cedida

Conesa i Carbonell durant la presentació de resultats | Cedida

Algunes de les davallades més acusades s'han produït en l'automoció, amb un 48% i en els tràfic Ro-Ro amb Itàlia i les Illes Balears, amb un 19%. Pel que fa en l'automoció, destaca el descens del 84,8% de l'abril, quan moltes fàbriques estaven tancades ni tampoc es venien vehicles per l'estat d'alarma. També se'n va ressentir el mercat de lloguer, molt vinculat al turisme.

Pel que fa al tràfic Ro-ro, amb Itàlia la caiguda va ser d'un 12%, especial amb el nord d'Itàlia, on l'impacte de la covid-19 va colpejar més durament, mentre que amb les Illes Balears l'efecte s'ha notat pel descens en el turisme. Sigui com sigui, i com diuen la seva presidenta i el seu director, el Port de Barcelona és "un motor generador de prosperitat que ha d’actuar com a palanca per a la reactivació econòmica".

Més informació
El nou escàner que impulsa (encara més) el Port de Barcelona
Anticipació, caiguda i oportunitat: l'impacte covid-19 al Port de Tarragona
Avui et destaquem
El més llegit