Rècord històric de circulacions ferroviàries al Port de Barcelona

La infraestructura supera les 1.000 operatives en un sol mes aquest juliol

Tres creuers amarrats al Port de Barcelona, en una imatge d'arxiu | ACN Tres creuers amarrats al Port de Barcelona, en una imatge d'arxiu | ACN

El Port de Barcelona ha batut aquest mes de juliol el seu rècord històric de circulacions ferroviàries en un sol mes. Així, ha registrat un total de 1.019 circulacions amb origen o destí a la infraestructura catalana, una xifra que suposa un increment del 14,5% respecte al màxim assolit el març del 2018, quan es van realitzar 890 operatives. Les dades també suposen un creixement del 17,6% respecte al juliol de l’any passat, quan es van registrar 866 circulacions.

De tots els moviments realitzats durant el juliol, 746 s’han produït en ample ibèric, 238 en ample mètric i 35 en ample internacional. Amb això, també s’ha assolit un rècord en les operatives en ample ibèric, superant el màxim aconseguit el juliol del 2018, quan se’n van realitzar 678.

Més info: Més passatgers i més contenidors al Port de Barcelona

D’altra banda, el Port també ha registrat un increment del nombre de TEU (que equival a contenidors de 20 peus), respecte al mateix mes de l’any passat. Així, durant el juliol s’han transportat 27.333 TEU, una xifra que suposa un creixement de l’1,5% aquest any. D’aquest volum, la majoria (un 56%) ha arribat per via marítima per tal de ser distribuïts en tren fins a diverses destinacions del mercat interior, principalment la península Ibèrica i França, mentre que el 44% restant ha arribat al port català per a ser embarcats al mercat exterior.

Pel que fa al transport ferroviari de vehicles, al juliol d’aquest any s’han transportat 22.238 unitats d’automòbils en tren, dada que es tradueix en un creixement del 6% respecte al mateix mes de l’any anterior. El tràfic de vehicles es concentra sobretot en l’operativa de descàrrega ferroviària, amb un total de 20.270 vehicles que han arribat al Port en tren per sortir cap a altres destinacions per via marítima. També s’han carregat 1.968 unitats d’automòbils cap al hinterland.

Amb tot això, el Port de Barcelona és l’únic enclavament de la península Ibèrica connectat directament a la xarxa europea ferroviària. Així doncs, la seva intermodalitat ha permès que la quota ferroviària de contenidors hagi passat a ser d’un 13% aquest 2019, deu punts per sobre de la xifra registrada el 2006, que era d’un 3,2%.

Més informació
Les traves de l'Estat que resten competitivitat al Port de Barcelona
El Port lidera un projecte internacional d'electrificació de molls
La primera autopista ferroviària de l'Estat, al Port de Barcelona
Avui et destaquem
El més llegit