La realitat virtual i la realitat augmentada enfocades al petit comerç seran protagonistes de la 63a edició del saló Expohogar. La mostra estrenarà nou format i se celebrarà del 5 al 7 d’octubre al recinte de Fira de Barcelona, a Montjuïc. Així es presentaran dues opcions per crear “experiències” a les botigues, una d’elles anomenada metacorner, un espai de quatre metres quadrats que, a través d’unes ulleres especials, esdevindrà un aparador virtual de productes destacats amb els quals l’usuari podrà interactuar. L’altra opció funciona a través dels telèfons mòbils dels usuaris i la realitat augmentada, i permet observar característiques, colors, estoc o ofertes dels productes de l’establiment.
El president d’Expohogar, Ricard Penas, ha defensat ambdós sistemes com a eines per “aportar valor al client” sense renunciar a “l’experiència a la botiga”. El màxim responsable de la mostra afirma, a més, que ambdues tecnologies ja estaran a punt per ser aplicades un cop siguin presentades a la fira.
El president d’Expohogar, Ricard Penas, ha defensat ambdós sistemes com a eines per “aportar valor al client” sense renunciar a “l’experiència a la botiga”
El nou Expohogar suma quatre salons professionals de la decoració, la joieria, el regal i la bijuteria (ExpoDeco, BCN Joia, ExpoRegal i ExpoPell) i té l’objectiu d’esdevenir una fira “de referència” en aquests sectors. Segons els organitzadors, feia cinc anys que no hi havia cap esdeveniment d’aquestes característiques a Barcelona.