• Economia
  • El 'retail' incrementa un 18% la seva activitat a Barcelona

El 'retail' incrementa un 18% la seva activitat a Barcelona

Durant l'any 2022, les marques internacionals van protagonitzar el 60% de les noves obertures

Imatge d'un establiment al centre de Barcelona | Ajuntament de Barcelona
Imatge d'un establiment al centre de Barcelona | Ajuntament de Barcelona
Redacción VIA Empresa
Barcelona
15 de Febrer de 2023

El retail es consolida com un dels principals eixos del mercat immobiliari de Barcelona. Segons un informe de CBRE, la capital catalana va tancar l'any 2022 amb un creixement d'un 18% en aquest sector. El 60% de les operacions corresponen a obertures de marques internacionals.

"L'increment de les transaccions confirma la consolidació de la recuperació a Barcelona, després d'un any dur amb gairebé la paralització de les operacions", apunta Susana Elhombre, directiva de la consultora. La taxa de disponibilitat ha disminuït del 9,1% (2021) al 7,7% de l'any passat.

La moda és l'àmbit que genera més moviment, amb un 39,2% de totes les operacions. Per darrere apareixen la bellesa i l'alimentació. El Passeig de Gràcia és la zona més demandada. En aquest punt de la ciutat, l'any 2022, s'han tancat 14 operacions i més de 5.000 metres quadrats llogats.