El retail es consolida com un dels principals eixos del mercat immobiliari de Barcelona. Segons un informe de CBRE, la capital catalana va tancar l'any 2022 amb un creixement d'un 18% en aquest sector. El 60% de les operacions corresponen a obertures de marques internacionals.
"L'increment de les transaccions confirma la consolidació de la recuperació a Barcelona, després d'un any dur amb gairebé la paralització de les operacions", apunta Susana Elhombre, directiva de la consultora. La taxa de disponibilitat ha disminuït del 9,1% (2021) al 7,7% de l'any passat.
La moda és l'àmbit que genera més moviment, amb un 39,2% de totes les operacions. Per darrere apareixen la bellesa i l'alimentació. El Passeig de Gràcia és la zona més demandada. En aquest punt de la ciutat, l'any 2022, s'han tancat 14 operacions i més de 5.000 metres quadrats llogats.
El 'retail' incrementa un 18% la seva activitat a Barcelona
Durant l'any 2022, les marques internacionals van protagonitzar el 60% de les noves obertures
Barcelona
15
de Febrer
de
2023