
31
de Gener
de
2017
Act.
31
de Gener
de
2017
Ryanair preveu créixer un 10% a l'Aeroport de Barcelona aquest any i transportar al voltant de 7,1 milions de passatgers, respecte dels 6,7 milions de l'any passat, gràcies a l'obertura de noves rutes d'hivern com Cracòvia, Luxemburg, Praga i Venècia.
Així ho han explicat aquest dimarts en roda de premsa a Barcelona el director de Màrqueting de Ryanair, Kenny Jacobs, i el responsable de Vendes i Màrqueting per a Espanya de Ryanair, José Espartero, que han indicat que, en total, l'aerolínia operarà 386 vols setmanals i 45 rutes.
En concret, la ruta a Cracòvia tindrà dos vols setmanals, Luxemburg disposarà de quatre freqüències per setmana, Praga tindrà un vol diari i Venècia tindrà nou vols a la setmana.
A més, la temporada d'hivern tindrà un vol diari a Brussel·les Charleroi i quatre setmanals a Nàpols, així com amb un augment de freqüències en vuit trajectes: Bolonya (nou vols setmanals), Budapest (un vol diari), Gran Canària (cinc vols setmanals), Eivissa (18 vols setmanals), Màlaga (nou vols setmanals), Palma (quatre vols diaris), Sevilla (16 vols setmanals) i Tenerife (10 vols setmanals).
Preguntat per la limitació d'hotels a Barcelona impulsada pel Govern municipal d'Ada Colau, Jacobs s'ha mostrat en contra i ha apostat per potenciar encara més l'arribada de turistes.
"Si es limiten els hotels, els turistes aniran a altres destinacions, però no cal centrar-se només a Barcelona, sinó desenvolupar més oferta a Girona i Tarragona, que també tenen producte turístic", ha sostingut.
Sobre el model d'Airbnb, l'ha defensat tot i que amb mesures de control: "Entenem un model basat en el lloguer d'habitacions, però estem en contra que hi hagi barris sencers on es lloguen per a ús turístic edificis complets".
Girona i Reus
Pel que fa a la temporada d'hivern de Reus i Girona, aeroports catalans en els quals l'aerolínia irlandesa també opera, Jacobs ha sostingut que la programació encara no està tancada, però ha recordat que Ryanair creixerà un 16% aquest estiu a Girona i un 11% a Reus.
Preguntat sobre si Ryanair estudia operar vols de llarg radi low cost, ha afirmat que aquesta operativa no està en els plans de la companyia aèria, que està més centrada a Europa, on té una quota del 15%, si bé preveu tancar acords amb IAG i Norwegian per alimentar els seus vols de llarg radi.
Així ho han explicat aquest dimarts en roda de premsa a Barcelona el director de Màrqueting de Ryanair, Kenny Jacobs, i el responsable de Vendes i Màrqueting per a Espanya de Ryanair, José Espartero, que han indicat que, en total, l'aerolínia operarà 386 vols setmanals i 45 rutes.
En concret, la ruta a Cracòvia tindrà dos vols setmanals, Luxemburg disposarà de quatre freqüències per setmana, Praga tindrà un vol diari i Venècia tindrà nou vols a la setmana.
A més, la temporada d'hivern tindrà un vol diari a Brussel·les Charleroi i quatre setmanals a Nàpols, així com amb un augment de freqüències en vuit trajectes: Bolonya (nou vols setmanals), Budapest (un vol diari), Gran Canària (cinc vols setmanals), Eivissa (18 vols setmanals), Màlaga (nou vols setmanals), Palma (quatre vols diaris), Sevilla (16 vols setmanals) i Tenerife (10 vols setmanals).
Preguntat per la limitació d'hotels a Barcelona impulsada pel Govern municipal d'Ada Colau, Jacobs s'ha mostrat en contra i ha apostat per potenciar encara més l'arribada de turistes.
"Si es limiten els hotels, els turistes aniran a altres destinacions, però no cal centrar-se només a Barcelona, sinó desenvolupar més oferta a Girona i Tarragona, que també tenen producte turístic", ha sostingut.
Sobre el model d'Airbnb, l'ha defensat tot i que amb mesures de control: "Entenem un model basat en el lloguer d'habitacions, però estem en contra que hi hagi barris sencers on es lloguen per a ús turístic edificis complets".
Girona i Reus
Pel que fa a la temporada d'hivern de Reus i Girona, aeroports catalans en els quals l'aerolínia irlandesa també opera, Jacobs ha sostingut que la programació encara no està tancada, però ha recordat que Ryanair creixerà un 16% aquest estiu a Girona i un 11% a Reus.
Preguntat sobre si Ryanair estudia operar vols de llarg radi low cost, ha afirmat que aquesta operativa no està en els plans de la companyia aèria, que està més centrada a Europa, on té una quota del 15%, si bé preveu tancar acords amb IAG i Norwegian per alimentar els seus vols de llarg radi.