La SEBAP vol enderrocar "les muralles" de Barcelona

La Societat Econòmica Barcelonesa d'Amics del País defensa un gran pacte per a la capital catalana

Miquel Roca i Jaume Giró presenten la proposta de la SEBAP per a Barcelona | Cedida Miquel Roca i Jaume Giró presenten la proposta de la SEBAP per a Barcelona | Cedida

La Societat Econòmica Barcelonesa d'Amics del País (SEBAP) ha sumat forces per impulsar aquest dilluns un gran pacte per a la ciutat de Barcelona. "No hi ha res més avorrit que ser pessimista", ha assegurat el president de la SEBAP, Miquel Roca, acompanyat pel vicepresident segon i director general de la Fundació Bancaria "la Caixa", Jaume Giró, durant la presentació de l'informe. 

"Barcelona és un dels actius més importants de la nostra societat i del nostre país", ha començat l'advocat i un dels pares de la Constitució espanyola. És per això que la societat econòmica amb gairebé 200 anys d'història que va proposar l'enderrocament de les muralles físiques de la ciutat ha reivindicat ara "la cultura del pacte, col·laboració i consens i coparticipació" a la capital catalana. Al més pur estil Jocs Olímpics de 1992: "La nostra missió és apel·lar a l'enderrocament de totes les muralles". 

Roca: "La nostra missió és apel·lar a l'enderrocament de totes les muralles"

En concret, la SEBAP proposa diferents línies d'actuació pel que fa a l'envelliment de la població, el mercat de treball que "castiga els joves i posa de relleu la insuficiència de la formació", la gestió del turisme, el problema de l'habitatge, la cultura, la sostenibilitat ambiental, la recerca, les competències de la ciutat i la seva àrea metropolitana o la internacionalització, entre d'altres.

"Si tothom està d’acord en què tot això és necessari, haig de preguntar: per què no es fa?", ha llançat en clau retòrica.  

La marca Barcelona

"Abans no arribi el soroll de la campanya, aquesta proposta no vol tenir incidència electoral sinó renovar el pacte que durant uns anys va fer possible la gran transformació de Barcelona en un projecte compartit per molta gent", ha aclarit. Del llegat de la història a la transformació d'un projecte col·lectiu barceloní. 

Més info: La marca Barcelona, en procés

Segons el Banc Mundial, l'urbanització cotització a l'alça: l'any 1960 només hi havia un 33,6% de la població mundial que vivia en ciutats mentre que actualment aquesta taxa ja voreja el 55%. "Cal potenciar encara més la marca Barcelona per dinamitzar la globalitat de la ciutat", ha afegit just després de citar el Mobile World Congress (MWC) com a exemple de connectivitat digital. 

En aquest sentit, l'advocat també ha defensat que "hem de ser capaços de no tenir només congressos sinó que l’esperit del congrés es quedi a la ciutat". Atraure i retenir, però no només talent sinó també activitat econòmica. A tot plegat, la cultura també juga com a "termòmetre" del desenvolupament tant de ciutat com de país. "Creure que la cultura és elitista és una barbaritat, genera riquesa i comprensió de moltes coses", ha etzibat. 

Roca: "Creure que la cultura és elitista és una barbaritat"

Segons Roca, "Barcelona ha vist els costos dels desacords" en matèria d'infraestructures, cohesió social, equilibri o valors de convivència. I no és en cap cas una qüestió únicament política ja que, a parer seu, "la ciutat coneix amb normalitat que l'alternança política és viable" sinó també econòmica, social o civil. 

Per la seva banda, Giró ha insistit que la SEBAP vol avançar sobretot en tres grans models de Barcelona: la gran ciutat europea, la capital del país i l'àrea metropolitana. "Aquest gran pacte pot ser difícil a escala de país, però hauria de ser fàcil per a la ciutat", ha conclòs Roca. 

Més informació
Foment reescriu la seva història: gosadia i unitat
Empresaris, polítics i robots aposten per un pacte intel·ligent
Avui et destaquem
El més llegit