
26
de Setembre
de
2016
Act.
26
de Setembre
de
2016
L'empresa catalana Sensefields ha estat seleccionada per l'administració de Bogotà per monitoritzar el trànsit de la capital de Colòmbia. La companyia ha guanyat una licitació pública presentada per la Secretaria Districtal de Movilidad de Bogotá i ja ha instal·lat sensors a les 7 cruïlles que registren més trànsit de la ciutat, recollint cada dia informació de gairebé 500.000 vehicles. En una segona fase s'instal·laran més dispositius per ampliar fins a 32 cruïlles l'àmbit de cobertura. Fins ara, a Bogotà el registre del nombre de vehicles que circulen pels carrers de la ciutat es feia de manera manual. Sensefields va accedir al mercat colombià el 2013 arran d'una missió empresarial d'Acció -l'agència per a la competitivitat de l'empresa de la Generalitat.
La tecnologia per desenvolupar aquesta solució s'ha dissenyat, desenvolupat i produït íntegrament a Catalunya. Segons el director de Projectes de Sensefields, Juan Campos, els sensors magnètics que han desenvolupat "llegeixen el camp magnètic terrestre i mesuren la pertorbació de camp que es genera pel pas de vehicles". El processament local de les dades en temps real "ens diferencia d'altres tipus de tecnologies", explica Campos. Els sensors funcionen amb unes bateries que tenen una durada de quatre anys.
Sensefields, que actualment té 17 treballadors entre enginyers, físics i matemàtics, va accedir al mercat colombià el 2013 arran d'una missió empresarial organitzada per Acció -l'agència per a la competitivitat de l'empresa de la Generalitat-, una presència que va consolidar l'any següent amb l'obertura a Medellín de la seva primera oficina fora de Catalunya. Per avaluar la solució tecnològica de Sensefields, l'empresa també va comptar amb el suport d'Acció.
Fins ara, a Bogotà el registre del nombre de vehicles que circulen pels carrers de la ciutat es feia de manera manual. Ara, Sensefields s'encarregarà de fer-ho digitalment gràcies als sensors instal·lats a les cruïlles, que detecten el nombre de cotxes que circulen, la seva longitud i el nivell d'ocupació de cada carril de circulació. Aquesta informació es processa i s'envia automàticament al centre de control de la ciutat per modificar en temps real els plans de regulació semafòrica per agilitzar la circulació.
En una segona fase del projecte s'instal·laran més dispositius per ampliar fins a 32 cruïlles l'àmbit de cobertura d'aquesta tecnologia, que en aquest cas també mesuraran informació ambiental –gasos, partícules en suspensió i sorolls- de manera que es podran creuar dades de trànsit i ambientals capturades i processades en un mateix dispositiu de Sensefields.
La tecnologia per desenvolupar aquesta solució s'ha dissenyat, desenvolupat i produït íntegrament a Catalunya. Segons el director de Projectes de Sensefields, Juan Campos, els sensors magnètics que han desenvolupat "llegeixen el camp magnètic terrestre i mesuren la pertorbació de camp que es genera pel pas de vehicles". El processament local de les dades en temps real "ens diferencia d'altres tipus de tecnologies", explica Campos. Els sensors funcionen amb unes bateries que tenen una durada de quatre anys.
Sensefields, que actualment té 17 treballadors entre enginyers, físics i matemàtics, va accedir al mercat colombià el 2013 arran d'una missió empresarial organitzada per Acció -l'agència per a la competitivitat de l'empresa de la Generalitat-, una presència que va consolidar l'any següent amb l'obertura a Medellín de la seva primera oficina fora de Catalunya. Per avaluar la solució tecnològica de Sensefields, l'empresa també va comptar amb el suport d'Acció.
Fins ara, a Bogotà el registre del nombre de vehicles que circulen pels carrers de la ciutat es feia de manera manual. Ara, Sensefields s'encarregarà de fer-ho digitalment gràcies als sensors instal·lats a les cruïlles, que detecten el nombre de cotxes que circulen, la seva longitud i el nivell d'ocupació de cada carril de circulació. Aquesta informació es processa i s'envia automàticament al centre de control de la ciutat per modificar en temps real els plans de regulació semafòrica per agilitzar la circulació.
En una segona fase del projecte s'instal·laran més dispositius per ampliar fins a 32 cruïlles l'àmbit de cobertura d'aquesta tecnologia, que en aquest cas també mesuraran informació ambiental –gasos, partícules en suspensió i sorolls- de manera que es podran creuar dades de trànsit i ambientals capturades i processades en un mateix dispositiu de Sensefields.