Un sou massa baix: el principal motiu per deixar la feina

La manca d'oportunitats de creixement i de reconeixement són també les principals raons per abandonar un lloc de treball

La mala remuneració és la principal causa per deixar una feina | iStock La mala remuneració és la principal causa per deixar una feina | iStock

El salari o la falta d'oportunitats de creixement i de reconeixement són les principals raons per les quals els professionals abandonen el seu lloc de treball, segons es desprèn de l'informe anual Randstad Employer Brand Research 2018.

En concret, un salari massa baix és el motiu principal pel qual el 51% dels espanyols decideix deixar la seva feina. Encara que no és l'únic motiu, ja que pel 44% dels enquestats també són rellevants la falta d'oportunitats de creixement o de reconeixement (33%).

Més info: “Com més precària és l'ocupació, menys ha de perdre qui fa el salt”

D'altra banda, els treballadors també tenen en compte els problemes per conciliar la vida laboral i personal o si el treball és poc interessant a l'hora d'abandonar la seva empresa. De l'estudi també es desprèn que per a la majoria dels enquestats (44%) l'equilibri entre la vida laboral i personal és clau a l'hora de seguir desenvolupant la seva carrera laboral en una companyia.

També tenen en compte com a positiu per mantenir-se en una mateixa companyia que se'ls ofereixi seguretat laboral (43%), que el treball sigui interessant (40%), que el salari sigui atractiu (40%) o que la localització sigui bona (39%).

Randstad ha afirmat que quan s'analitzen els factors que porten a un treballador a quedar-se en una empresa o marxés, s'observa que els motius "no tenen el mateix pes en un cas que un altre".

Així, la companyia especialitzada en recursos humans ha apuntat que crida l'atenció el fet que el salari sigui el factor clau a l'hora d'anar-se d'una empresa, però que a l'hora de quedar-se en una companyia, la retribució econòmica sigui per als espanyols el quart factor a tenir en compte.

"Aquest desajustament reflecteix que la fidelització dels professionals ha d'anar més enllà d'únicament el sou, ja que els treballadors cada vegada valoren més altres beneficis", ha apuntat Randstad després d'afirmar que les polítiques d'employer branding són eines que ajuden a augmentar l'atractiu de les empreses i a fidelizar als millors treballadors, "allunyant-se únicament de l'atractiu pel salari".

Tenint en compte el nivell formatiu, els professionals amb educació superior tenen més probabilitat d'abandonar una empresa si el treball no els suposa un repte, mentre que els professionals amb educació mitjana tenen com a motiu determinant el salari, segons l'estudi. Per la seva banda, aquells que compten amb educació bàsica són els més propensos a canviar d'empresa a causa de la falta de flexibilitat laboral.

En el costat oposat, els empleats amb educació universitària són els que més valoren la retribució econòmica que dóna l'empresa a l'hora de quedar-se en ella o anar-se, mentre que els professionals amb formació bàsica estan més disposats a quedar-se en la seva empresa si aquesta li ofereix seguretat a llarg termini.

Respecte a l'edat, de l'informe es desprèn que una de les raons clau perquè els menors de 25 anys es mantinguin en una mateixa companyia és l'oportunitat de desenvolupar la carrera professional, mentre que per als majors de 45 anys és més important la seguretat laboral a llarg termini. D'altra banda, pels quals tenen entre 25 i 45 anys, una "bona" conciliació és el més important.

Avui et destaquem
El més llegit