• Edúkame, pares amb superpoders
Secció patrocinada per:
AJBCN - BCN activa

Edúkame, pares amb superpoders

La start-up de Barcelona que ja compta amb 110.000 usuaris registrats, proposa un joc per ensenyar als progenitors a gestionar rebequeries, gelosies o com parlar amb els més petits

Rocío López, Juan Carlos Mora, Carlos Rincón i Cristina García i Artur Marfà, l'equip d'Edúkame
Rocío López, Juan Carlos Mora, Carlos Rincón i Cristina García i Artur Marfà, l'equip d'Edúkame
Aiats Agustí
Periodista
04 de Desembre de 2014 - 05:30
Una mare duu el seu fill al supermercat. La criatura s'atura davant d'un estant ple de llaminadures i diu: "Mama, compra'm caramels". I ella respon que no. Tot d'una, el petit es torna de color vermell, tanca els punys, comença a cridar i es llença a terra: "Vull caramels! Vull caramels! Vull caramels!" – i la mare s'exaspera. 

Per intentar donar un cop de mà a aquests pares va néixer Edúkame, avui dia una revista amb materials educatius (contes, pòsters, jocs, etc.) per a pares i mares amb un projecte online per a "ensenyar als pares a ser millors pares", diu Rocío Lopez (@rlopezva), part de l'equip de la start-up barcelonina.

"Vam detectar que els pares i les mares estan preocupats per com educar els seus fills però no arriben, no tenen temps d'assolir tots els continguts de la nostra revista", per aquest motiu van pensar a convertir en un joc aquests continguts.

A Edúkame creuen que els fills veuen els seus pares com a superherois: "Quan tinc malsons la meva mama espanta els monstres i s'allunyen. Que valenta! Després m'abraça i m'adormo com un xaiet. És màgia! És capaç de saber si tinc febre sense usar el termòmetre i quan caic em guareix les ferides amb petons i carícies. Són superpoders!. Quan el meu papa explica contes, pot convertir un llit en una nau espacial, un coixí en ovella i una sabata amb vaixell pirata. És fantàstic!". Aquestes sentències es poden llegir al web de la campanya de micro-mecenatge pel joc.

La proposta d'Edúkame és Edukaplay, la gamificació d'uns "microcursos" molt motivadors per aprendre aquests "superpoders": com tenir paciència amb les criatures, com gestionar les rebequeries, com parlar amb els més petits, com dur-los al llit, com gestionar les gelosies, l'autoestima, menjar, adaptar-se a l'escola, deixar el bolquer o fins i tot educació emocional.

Ara mateix el projecte es troba en fase de cerca de fons, per això han engegat una campanya de micro-mecenatge o crowdfunding per dur-lo a terme.

Un bloc amb èxit i molta feina
L'any 2010, la Cristina García, fundadora i directora de continguts d'Edúkame, llicenciada en Pedagogia, Tècnica en Educació Infantil, Terapeuta Gestalt per adults i infantil i formada en psicodiagnòstic infantil va obrir un bloc, en principi dirigit a docents que va tenir una molt bona acollida entre pares i mares amb molts dubtes.

La Cristina "volia transmetre allò que havia après" i la xarxa li va donar aquesta oportunitat. L'èxit del bloc es va transformar un temps més tard en un llibre anomenat Ser pares i mares, on és el manual d'instruccions?

Però l'aventura editorial no li va semblar suficient. Per aquest motiu l'any 2012 es va associar amb Juan Carlos Mora, dissenyador i programador de jocs, expert en màrqueting digital i e-commerce per donar forma al web d'Edúkame i fundar una empresa amb cara i ulls. Amb el suport de Barcelona Activa, avui dia Edúkame té vora 110.000 usuaris registrats i una facturació prevista pel 2015 de 100.000 d'euros, per doblar la del 2014.

Més vies, més idiomes, més mercat
Edúkame ven la seva revista digital a l'Estat espanyol però també a Mèxic i Llatinoamèrica. Els materials també es troben en català i la intenció en un futur també és "potser traduir a l'anglès", augura Rocío.

Les ganes de fer feina de l'equip format per la Cristina García, en Juan Carlos Mora, en Carlos Rincón, Artur Marfà, maquetador de la revista i gestor de producte i la Rocío López es centren ara en Edukaplay, però els projectes de futur són continuar amb la revista i fer-la créixer i millorar-la. Potser fer crearan una app per "apropar-nos als pares de diferents maneres", diu Rocío, però "anem a poc a poc, fent la feina ben feta", conclou.

Afegir VIA Empresa com a font preferida de Google de forma gratuïta  

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat  

 
Activar ara    

El contingut de la secció Una idea, una empresa està elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona.