CA | ES

Beam HR, Excel i Whatsapp són antics per al 'retail'

La startup ofereix una app que pretén facilitar les gestió dels equips de personal a les empreses del sector comerç

L'equip de Beam HR | Cedida L'equip de Beam HR | Cedida

Si mai heu treballat en una botiga us sonarà el moment en què es penja en el tauló de suro la distribució dels horaris. A continuació tothom s'abraona per veure quins torns els han tocat o fa fotografies amb el mòbil per passar-les als companys que no són presents. Comença l'odissea per demanar canvis entre els companys i l'empresa, que passa per un seguit de modificacions barroeres amb bolígraf sobre l'horari en disputa després de mil missatges de whatsapp. Posar fi a aquest periple és el que es proposa la stratup Beam HR, una solució que ja fan servir Casa del Libro Natura.

Clement Dubuisson, CEO de Beam HR, és la clàssica imatge d'un empresari inquiet. Després d'anys d'experiència en l'àmbit del retail, treballant per a empreses com el Grup Kering o Venca. Debuisson va passar al sector de les consultories i després a les empreses de programari. Tot això el va preparar per introduir-se al món de les startup, on ja té experiència, ja que Beam HR neix just després que l'emprenedor vengués la seva última startup.

 "Fer servir un Excel i Whatsapp no eren eines modernes i àgils, per això vam voler crear una eina pensada expressament per les gestions i grups de treball"

Amb l'experiència acumulada i l'èxit de la seva última incursió al món de les startup, Dubuisson va començar a investigar en quina aventura empresarial s'emmarcaria a continuació. Aquest cop va voler canalitzar la seva experiència en el món del comerç i del software en el seu nou projecte. Tot i la seva convicció no sabia ben bé cap on orientar la seva determinació a unir les seves dues principals branques d'experiència laboral. Després de 50 entrevistes amb tota mena de persones del món del retail va veure que la gestió i la coordinació dels equips seguia ancorada en el segle passat. "Fer servir un Excel i Whatsapp no eren eines modernes i àgils, per això vam voler crear una eina pensada expressament per les gestions i grups de treball", assegura el CEO.

Més que un calendari

Beam HR no només estableix un calendari dels torns de treball. L'app a més de facilitar la comunicació i distribució de la feina a les botigues, també es connecta a les dades de trànsit i de venda del local en qüestió per tal de fer una previsió de la càrrega de feina i la gent que es necessitarà en cada torn. "Així podem veure si hi ha pics de trànsit el dissabte, per exemple, i adequar el personal a la necessitat real de la botiga" argumenta Dubuisson. L'aplicació consta d'un apartat per coordinar les tasques dins de l'equip de la botiga, de manera que es pot fer un seguiment de qui fa les feines i quan.

L'empresa ha adaptat la seva aplicació a la nova legislació que obliga a fitxar a tots els treballadors i ha volgut facilitar aquesta tasca incloent un sistema de geolocalització de manera que "des del mòbil el treballador pot fitxar quan està geolocalitzat dins de la botiga de forma senzilla" conclou Dubuisson. Aquesta no és l'única novetat que conté Beam HR, l'app també vol facilitar la mesura del compromís i la motivació dels empleats. Segons Dubuisson les clàssiques enquestes de clima laboral són feixugues i poc pràctiques, ja que són llargues i s'envien un cop a l'any o cada dos anys. Amb el sistema de mood-tracking basat en enviar una sola pregunta concreta -un cop al dia o a la setmana- sobre com es troba la persona en el seu lloc de treball es fa un seguiment continuat de l'ambient laboral.

L'app està pensada per a empreses que tenen més de deu botigues, però també és funcional per a companyies amb menys locals. Per aquesta diversitat de possibles clients Beam HR ha desenvolupat diversos formats de pagament. En funció dels treballadors hi ha tres tipus de subscripció. La primera modalitat de subscripció és l'Strater, en la qual pots incloure fins a deu treballadors per 89 euros per persona. Si la companyia compta amb més empleats, hi ha la subscripció Premium, en la qual pots introduir fins a 100 usuaris per 9 euros per treballador. Finalment, en el cas de les empreses amb un gran nombre de treballadors. Aquest tipus de subscripció es diu A mesura i es pacta amb Beam HR que s'adapten a les seves necessitats.

2020: França 

"Volem començar a atacar el mercat francès l'any vinent" comenta Clement Dubuisson emocionat. L'empresa de cinc treballadors es prepara per als mercats amb una ronda de finançament en la qual es troben immersos actualment. Beam HR també va participar anteriorment en el programa d'acceleració EGI Booster, especialitzat en solucions tecnològiques per a retail.

També es plantegen abordar altres segments dels mercats adjacents com l'hoteleria i la restauració. Per fer tal cosa han començat a estudiar les necessitats específiques del sector. "Volem saber quines eines fan servir, quines necessitats han de cobrir, per crear una solució que aporti el màxim valor en la gestió dels seus equips" conclou Dubuisson.

Més informació
Com és el model xinès de ‘retail’ que AliExpress porta a Catalunya?
La revolució del 'retail': transició, suma d'intel·ligències i... estabilitat
RBEWC, el saló de la digitalització del 'retail'
Avui et destaquem
El més llegit