Dribo, l'autoescola a la butxaca

La startup permet treure’s el carnet de cotxe a través d’una app sense haver de moure's de casa

Els fundadors de Dribo | Cedida Els fundadors de Dribo | Cedida

“Els conductors i conductores del futur passaran per Dribo”. Així de contundent és Enric Romero, CEO i cofundador d’aquesta startup catalana que vol revolucionar la forma de treure’s el carnet de conduir. Per què anar a l’autoescola a fer intensius de teòrica de cotxe cada tarda quan pots estudiar a través del mòbil al sofà de casa, al metro o mentre fas cua a la sala d’espera del metge? Així de fàcil és aprendre la teòrica quan tens l'autoescola a la teva butxaca. 

Dribo ha digitalitzat la part del procés de l’autoescola que es podia digitalitzar i ha creat un mètode formatiu propi que “no es basa només a respondre les preguntes de test, sinó en aprendre els conceptes i continguts necessaris per després poder passar l’examen”, explica Romero. Amb Dribo, una persona que es vol treure el carnet de conduir pot preparar-se la teòrica a casa a través de l’app gràcies a una formació autoguiada i al suport d’un professor a distància. Un cop estigui preparat per començar les pràtiques, les pot fer a la ciutat de Barcelona amb els cotxes Dribo o amb una autoescola col·laboradora. 

Preparar-se la teòrica en qualsevol lloc i moment

El principal target de clients de la startup són persones d'entre 17 i 24 anys, però també tenen un públic més gran, d’entre 30 i 40 anys, molt interessat en estudiar la teòrica a distància. “Es tracta d’un grup de gent que no té temps per adaptar-se als horaris de l’autoescola i que troba amb Dribo la llibertat de preparar-se l’examen on, com i quan vol”, apunta l’emprenedor. Segons Romero, l’usuari típic de Dribo és una persona que es connecta en diferents moments del dia i que es prepara la teòrica en el moment que pot. “L’usuari se sol connectar una estona al matí, al migdia, a primera hora de la tarda i pot ser també abans d’anar a dormir, amb la qual cosa acaba tenint una o dues hores de formació al dia però dividit en els moments que té temps”, explica el fundador.

Els usuaris de Dribo són persones que no tenen temps per anar a l'autescola i adaptar-se als seus horaris

Pel fet de ser digital, treure’s el carnet amb Dribo és més barat que amb una autoescola tradicional. L’empresa estableix una tarifa de 149 euros que inclou la formació teòrica, els exàmens i les taxes i després es paga un preu de 20 euros per cada pràctica de cotxe que es realitza. “El fet de ser més competitius ens ha portat moltes crítiques, però el que nosaltres volem és oferir a les autoescoles una eina per gestionar i formar els seus alumnes en aquella part del procés (la part teòrica) que no és tan rendible des del punt de vista de negoci”, assenyala Romero.

Romero: "Volem oferir a les autoescoles un complement formatiu perquè es posi al dia amb la transformació digital"

Segons l’emprenedor, les autoescoles ho han passat força malament amb les vagues d’examinadors, pel que volen ajudar-los a ser més eficients i a aconseguir més clients. Al cap i a la fi, Dribo posa en contacte a persones que ja s’han examinat de la part teòrica i volen fer pràtiques i autoescoles que busquen nous alumnes. 

Totes les reserves de pràctiques, ja siguin amb Dribo així com amb autoescoles col·laboradores, es poden fer a través de l’app. Actualment, Dribo compta amb una autoescola col·laboradora a la comarca del Maresme i està començant a fer contactes amb altres zones de Catalunya i d'Espanya.

Més info: "Els alumnes d'autoescola paguen per un servei públic que no tenen"

L’empresa, instal·lada a la incubadora de Glòries de Barcelona Activa, espera arribar a les 100.000 descàrregues de l’app a finals del 2018 i aconseguir entre 30.000 i 40.000 usuaris. A més, Romero preveu que durant aquest any tanquin més acords de col·laboració amb autoescoles arreu de l’Estat i d’aquí a un temps poder entrar a alguns països europeus.

Digitalitzar el sector de l'autoescola

Un seguit de casualitats van unir els quatre fundadors de Dribo. Fa dos anys, mentre Romero treballava a una agència de publicitat, va conèixer l’Òscar Gallo, propietari de dues autoescoles i que volia digitalitzar el sector. Mentre estaven investigant el mercat, va arribar l’Alberto Pastor, qui precisament estava desenvolupant un software per a autoescoles. Entre els tres van començar a idear el projecte fins l'entrada del Manuel Caldas. Caldas havia estat un alumne de l’autoescola de l’Òscar i havia treballat amb fons d’inversió i en el món de les startups, per la qual cosa "es va convertir en la peça que faltava per acabar d’engranar tot”, explica el CEO. Actualment, a l’empresa hi treballen 11 persones.

dribo 4yfn 11 640x380

Dribo al 4YFN | Àngel Bravo

La startup ha tancat ja una primera ronda d’inversió de 250.000 euros. Amb la participació al 4YFN, Dribo vol trobar nous contactes d’inversors, partners estratègics i aconseguir una segona ronda de set xifres.

Els pròxims objectius de la startup són ampliar el seu servei a tot tipus de vehicles, com moto, camió o vaixell. “Al final, nosaltres ens centrem més en la mobilitat que no en el sector de l’autoescola”, conclou Romero.

Més informació
Hoy Voy, l'autoescola més gran del món
La vaga d'examinadors de trànsit afectarà 1.000 treballadors d'autoescola
Social Car: com llogar el cotxe entre particulars
Avui et destaquem
El més llegit