Edit, el Photoshop per a ‘dummies’

La startup crea un editor amb l’objectiu de fer el disseny gràfic accessible a totes les persones i empreses

L'equip d'Edit.org | Cedida L'equip d'Edit.org | Cedida

“Volem fer que el disseny gràfic sigui una cosa molt senzilla de fer”, assenyala Daniel Rodríguez, CEO i fundador d’Edit.org. Aquesta és la premissa sobre la qual neix aquesta startup, que té com a objectiu democratitzar el disseny gràfic. “Quan un restaurant ha de crear el seu menú o carta, per exemple, necessita o coneixements de Photoshop o contractar a un dissenyador que li faci”, explica Rodríguez. Ara bé, segons l’emprenedor, aquests dissenyadors triguen una mitjana de 24 hores per enviar el menú editat. És per això que la startup vol que siguin els mateixos usuaris els que s’encarreguin de modificar aquests dissenys cada dia.

Amb aquest objectiu, Edit ha creat una tecnologia molt semblant al Photoshop però més senzilla d’utilitzar i que es pot fer servir des de qualsevol dispositiu, ja que es troba al núvol. La plataforma compta amb dissenys ja creats per a diferents categories, com escoles online, centres d’estètica o restaurants, entre altres. D’aquesta manera, ofereix packs amb diferents dissenys però sota una mateixa línia gràfica. “Així, i seguint amb l’exemple, els restaurants només han d’emplenar el disseny amb la carta o el menú d’aquell dia  i en uns minuts el poden tenir llest”, explica Rodríguez.

Edit compta amb imatges, fonts i recursos sense drets d'autor, un tret diferencial respecte als seus competidors

Edit compta amb un equip de dissenyadors que es dediquen a crear totes les plantilles de la plataforma, de tal manera que els usuaris les poden personalitzar únicament canviant els colors, la imatge i la tipografia. Ara bé, pot passar que diversos restaurants utilitzin el mateix disseny per a la seva carta o menú si tots utilitzen Edit, per la qual cosa la startup també ofereix la possibilitat de crear un disseny exclusiu i personalitzat per a aquell establiment en concret.

A més, un punt diferencial d’Edit respecte als seus competidors és que totes les imatges, fonts i recursos de la plataforma són sense drets d’autor. La startup compta amb més de 7.000 dissenys gratuïts en 25 categories diferents.

Cartells i dissenys pel teu negoci, al teu gust

La plataforma, que es troba en funcionament des de l’abril del 2018, compta entre els seus clients centres d’estètica, perruqueries, restaurants, escoles oline, comerços, clubs esportius o empreses immobiliàries, entre altres. “Al final, el públic és qualsevol empresa que tingui una necessitat de disseny gràfic”, apunta l’emprenedor.

Edit és gratuïta en la seva versió més bàsica, però si algunes empreses necessiten fer un ús més intensiu de la plataforma, amb diversos dissenys a la setmana, un format més gran o organitzar el contingut en carpetes, això són serveis prèmium que es poden adquirir per 12,90 euros al mes o 9,90 euros al mes si es paga anualment. “Volem que qualsevol empresa que necessiti un disseny o un baner la pugui pagar, ja que fins ara els preus eren molt elevats”, assenyala Rodríguez.

Un exemple de menú dissenyat a través de la plataforma Edit

Un exemple de menú dissenyat a través de la plataforma Edit | Cedida

Una vocació emprenedora

La faceta d’emprenedor de Daniel Rodríguez li ve de lluny. El 2014 ja va crear una altra startup, RadarPrice, que va arribar a tenir 700.000 descàrregues però que va haver de tancar perquè “no vam trobar el model de negoci”. Però la seva il·lusió per muntar un projecte no es va acabar llavors i, un mes després de tancar RadarPrice, es va ficar de cap en el projecte d’Edit. “Abans també tenia una empresa de dissenys online però més enfocada a aniversaris, Sant Valentí o esdeveniments d’aquest estil i monetitzava amb publicitat”, explica Rodríguez. Però com no volia repetir l’error de les anteriors empreses, quan va engegar Edit ja va pensar en un model que fos per subscripció i aprofitant la tecnologia que ja tenia de l’anterior empresa.

Va ser llavors quan a finals del 2016 van començar a treballar en Edit. La startup ha estat fundada per Daniel Rodríguez, CEO i amb més de 10 anys d’experiència en projectes, juntament amb Ernesto Carballido, expert en projectes de disseny, i Gerard Cercos, especialitzat en màrqueting.

La startup es troba incubada a Barcelona Activa des de l’abril de l’any passat després de participar en un bootcamp d’una setmana amb Xavier Verdaguer. A més, ha comptat amb la inversió i ajuda de Luis Krug, emprenedor en sèrie i business angel. Durant el darrer any, Edit ha obtingut més de 40.000 usuaris i els primers clients de pagament.

De cara al 2019, l’objectiu de l’empresa és assolir els primers 1.000 clients de pagament i fer el salt a altres mercats com Europa i els Estats Units, així com tancar una ronda de finançament per poder escalar el negoci.

Més informació
RadarPrice, el comparador de preus al mòbil
Mr. Wonderful, l'optimisme que ven
Creatius, no hi ha futur sense vosaltres
Avui et destaquem
El més llegit