Emprenedors a la cerca de l'èxit

AudioSnap, Codiwise, Plasmales, Language Friends i Vadecity són algunes de les start-up que s'han presentat al BizBarcelona buscant inversors i nous clients

Alguns són molt joves, altres tenen ja experiència en com engegar un negoci, però tots saben que tenen bons projectes entre mans i que l'èxit es troba en detectar les necessitats del nou consumidor i usuari digital. Aquests són alguns dels emprenedors que han presentat al BizBarcelona les seves millors idees per trobar l'inversor idoni o els clients que l'ajudin a impulsar l'empresa. Sigui quin sigui el motiu, hi ha un objectiu compartit: assolir l'èxit.

Llorenç Bové, CEO de Codiwise



Codiwise és una empresa que porta poc més d'un any en marxa. Es basa a crear codis QR de promocions i descomptes que les empreses ofereixen en els productes que posen a la venda, especialment en supermercats. Quan el consumidor troba un dels codis, pot escanejar-lo amb el seu mòbil i consultar quina oferta té.

La companyia ja ha engegat el servei amb la cervesa catalana Keks o Fuji Film a Espanya, que regalava 10 euros per la compra d'una càmera. Un cop l'usuari suma un total de 20 euros de descompte per l'escaneig de diversos codis QR, pot rebre els diners mitjançant una transferència.

Bové, confiat en la viabilitat del pojecte, es dedica 100% al negoci i busca ampiar la cartera de clients per consolidar la start-up.

José Luis Garcia, soci fundador d'Urano Data i Plasmales



Plásmales és el projecte amb què el fundador de la companyia de gestió de software es presenta al Bizbarcelona. Pretén millorar la "interacció entre el públic i el conferenciant" a través de l'app, també en format plataforma, que recull tota la informació que l'usuari penja sobre una persona. Tant poden ser missatges de text com fotografies o arxius d'àudio, tots amb la possibilitat de ser editats. És possible consultar el contingut al mateix Plasmales i també a les pantalles que monitoritzen la informació de l'esdeveniment.

L'objectiu final del servei és "fidelitzar el client" o consumidor d'una marca donant-li la possibilitat de comunicar-se amb ella en tot moment. Una idea que ja s'ha aplicat al sector de l'oci, especialment discoteques, i que intenta arribar a nous àmbits.

Garcia destaca que Urano Data és una empresa amb més de 15 anys d'experiència i que ha sabut adaptar-se a l'entorn digital amb nous projectes en forma de start-up com Plásmales.

Alberto Tarragó, fundador de Language Friends



Tarragó és un estudiant universitari de publicitat i relacions públiques de 19 anys. Ara és, també, un dels cinc emprenedors que lideren Language Friends. Es tracta d'una xarxa social per posar en contacte turistes i locals "per facilitar l'intercanvi lingüístic", explica l'emprenedor, qui va adonar-se de la manca de recursos que hi ha a Espanya per aprendre llengües mentre preprava un examen d'anglès.

De moment, la start-up compta amb el suport de la Fundació Telefónica i es troba en ple procés de cerca de programadors i tècnics pel projecte, així com d'un mentor i inversors per impulsar el negoci.

Marta Recasens i Javier Achiaga, fundadors de Vadecity



Aparcaments intel·ligents i més segurs per a bicicletes, això és el que Vadecity vol implantar a les ciutats . La companyia encara no ha llençat al mercat cap sèrie definitiva, però sí suma un total de quatre prototips i diversos interessats arreu d'Europa. També presumeixen d'un detall important: "Tenim ja el producte patentat internacionalment".

El sistema es basa en la lectura d'una targeta que porta el propietari de la bicicleta, de manera que no cal carregar cadenats per evitar el robatori de la bicicleta. Alhora, ofereixen serveis de manteniment i assegurança, així com una app que localitza els aparcaments lliures.

Al llarg de l'any i mig de vida de la idea, Achiaga i Recasens s'han autofinançat i esperen tenir pròximament la primera comanda per obtenir alguns ingressos.

Marc Sallent, cofundador d'AudioSnaps


Van començar al setembre del 2012, al març del 2013 van entrar a Wayra, l'acceleradora de negocis, i aquest dimecres s'han convertit en una de les start-up premiades al BDO & 4YFN Start-Up Competition del Bizbarcelona, amb el premi Mobile World Capital.

AudioSnaps és una aplicació de fotografia que captura cinc segons d'audio a la vegada que fa una fotografia. "Sempre hem dit que la fotografia consisteix en capturar moments, però en realitat el que la fotografia convencional captura són imatges sense el component emocional de l'entorn. Afegint cinc segons d'audio el resultat és molt més emotiu", argumenta Marc Sallent, cofundador d'AudioSnaps.

L'aplicació incrusta el so dins d'un arxiu d'imatge estàndard, de manera que és compatible amb tots els dispositius i amb tots els navegadors. De moment ja ho han patentat als Estats Units i ja compten amb 200.000 usuaris.

Ara estan en fase de captació massiva d'usuaris i acaben d'obrir una ronda d'inversió: "Busquem 600.000 mil euros per augmentar el nombre d'usuaris i escalar el negoci, el nostre objectiu és aconseguir un milió d'usuaris en els propers deu mesos", conclou Sallent.

Avui et destaquem
El més llegit