Frizbit, el bumerang dels 'ecommerce'

La plataforma envia notificacions 'push' automatitzades i personalitzades als usuaris que han visitat un lloc web perquè retornin a finalitzar la compra

Fritzbit ofereix una eina per a un màrqueting més personalitzat i automatitzat | iStock
Fritzbit ofereix una eina per a un màrqueting més personalitzat i automatitzat | iStock

Emails i més emails cada dia recomanant productes, informant d’ofertes o donant a conèixer el nou catàleg d’una marca. Aquesta era la situació que teníem no fa ni un any encara. Però la RGPD, per sort, va donar un alè a molts consumidors en prohibir que les empreses enviessin correus spam sense el permís dels usuaris. Ara bé, com sempre, les companyies han trobat noves eines per fer publicitat als consumidors. I una d’elles són les notificacions push de Frizbit, una startup amb passió turca impulsada des de Barcelona Activa.

Frizbit és una plataforma de màrqueting per a la fidelització dels usuaris en els llocs web i les apps mòbils. L’objectiu, com bé indica el nom de la startup, és fer de frisbee o bumerang, és a dir, portar els clients de tornada a l'ecommerce amb missatges personalitzats i automatitzats gràcies a la intel·ligència artificial. Això sí, sempre complint el reglament de protecció de dades, de tal manera que la persona només rebrà aquestes notificacions si prèviament ha donat permís.

“Quan s’enviaven correus no desitjats, hi havia taxes d’obertura molt baixes. Per això hem desenvolupat altres canals, com les notificacions push, per atraure els clients”, explica el cofundador de Frizbit, Ata Gur. Una eina que permet a les empreses augmentar les conversions i els ingressos.

Avisos perquè no oblidis la compra

Un dels valors afegits de la plataforma és que es poden enviar missatges en qualsevol moment, sense que l’usuari es trobi visitant el lloc web en aquell mateix instant. Per exemple, si un consumidor afegeix un producte a la cistella de la compra d’un ecommerce i l’abandona sense comprar-lo, Frizbit envia una notificació recordant que ha deixat aquell article a la cistella.

Gràcies a la intel·ligència artificial, la plataforma captura el comportament de l'usuari, troba la comunicació òptima i entrega de forma personalitzada i automatitzada els missatges a través del millor canal en funció de cada consumidor -la web, aplicacions mòbils, el correu electrònic o el mòbil- i en el moment adequat.

Alguns membres de l'equip de Frizbit durant el 4YFN

Alguns membres de l'equip de Frizbit durant el 4YFN | Cedida

Així, es poden enviar notificacions tant si l’usuari s’ha registrat al lloc web com no. En el primer cas, com el sistema coneix el correu electrònic i el telèfon mòbil, s’envia un missatge més personalitzat i no només una notificació, sinó també un email o un sms. En canvi, si no es coneixen dades de la persona, simplement s’envia un missatge estàndard en forma de notificació push.

Frizbit es troba en fase pilot al mercat espanyol però compta amb més de 100 clients a Turquia

Els principals interessats en els serveis de Frizbit són els ecommerce, tot i que en tractar-se d’una plataforma molt flexible la poden utilitzar qualsevol lloc web. La startup comercialitza els seus serveis mitjançant una subscripció, que varia en funció del nombre d’usuaris que han donat a permetre a les notificacions. D’aquesta manera, si una empresa ha aconseguit molts compradors que volen rebre aquests avisos, la subscripció que cobra Frizbit és més elevada. Així mateix, la plataforma també compta amb una part gratuïta.

L’empresa es troba actualment realitzant una prova pilot en cinc ecommerce de l’Estat Espanyol, com per exemple la startup MiCuento o el comerç electrònic Compra fiel. Així mateix, està mantenint converses amb grans empreses del sector retail de les quals encara no es pot donar a conèixer el nom. Ara bé, mentre que al mercat espanyol estan començant a entrar, la startup compta amb altres clients a Turquia, d’on és originalment el negoci.

De Turquia a Barcelona

Frizbit neix l’any 2016 a Istambul, amb un equip fundador de tres persones turques. Anteriorment, aquests emprenedors ja havien llançat un altre producte, que consistia en notificacions push però sense automatització ni personalització dels missatges. És per això que van decidir millorar el producte i impulsar els serveis actuals de Frizbit.

La plataforma de Frizbit

La plataforma de Frizbit | Cedida

“Fa dos anys i mig estàvem buscant programes d’acceleració de startups per impulsar el negoci i, després de mirar molts a escala europea, ens vam decidir per Startupbootcamp IoT & Data Tech a Barcelona”, explica Gur. Així que després de tres mesos d’acceleració, la startup va decidir mudar-se i ubicar la seva seu a la incubadora de Glòries de Barcelona Activa. De fet, la startup ha estat finançada per Startupbootcamp i Türk Telekom Pilot.

El fet d’arrencar amb una altra companyia els ha permès tenir ja una base de clients a Turquia, amb 15 de subscripció i més de 100 llocs webs utilitzant la seva plataforma. Ara, el seu objectiu és impulsar el mercat espanyol, per la qual cosa compten amb un equip de quatre treballadors a Barcelona i un a Turquia.

Més informació
Sales Layer, el sincronitzador de catàlegs al núvol
Màrqueting d'entrada o com captar clients
Màrqueting en temps de Google
Reenamorar el consumidor a la botiga física
Avui et destaquem
Comentaris