Naru Intelligence, el tractament definitiu per al sistema sanitari

La startup aplica el Big Data a la medicina de precisió per reduir la incertesa i risc de fallida amb la medicació i intervencions a malalts crònics

Maider Alberich i Eider Sánchez, fundadores de Naru Intelligence | Cedida Maider Alberich i Eider Sánchez, fundadores de Naru Intelligence | Cedida

El cost anual per cada pacient de càncer de mama és de 75.000 euros de mitjana. Aproximadament, el 43% aniran a cobrir costos derivats de complicacions, una sèrie d’imprevistos que poden minimitzar-se gràcies a la tecnologia que està desenvolupant Naru Intelligence.

Les seves fundadores són Eider Sánchez i Maider Alberich, CEO i CTO de la companyia que va néixer aquest passat gener. Totes dues són enginyeres en telecomunicacions amb experiència en l’anàlisi de dades i sistemes de suport a la decisió clínica, un bagatge que els ha permès detectar una oportunitat en el camp clínic.

Aplicar el Big Data a la medicina ajudarà a increment el percentatge d'èxit de les decisions dels metges

Amb Naru Intelligence, volen portar el Big Data a la medicina de precisió per reduir la incertesa que existeix a l’hora de prendre decisions sobre els pacients i els seus tractaments. L’objectiu no és cap altre que millorar la qualitat de vida dels malalts i fer més eficient el sistema hospitalari.

Per aconseguir-ho, treballen en el seu primer producte: Step. “És un sistema que monitoritza a través d’una aplicació la qualitat de vida d’una persona per identificar perfils de pacients on l’evolució no és la desitjada”, descriu Sánchez. Aquestes persones reben suport en forma de coaching, en nutrició i hàbits de vida saludables i exercicis físics.

També se’ls proporcionen una sèrie de qüestionaris validats clínicament que després creuen les dades amb la informació que ja tenen els sistemes hospitalaris. El resultat d’aquesta mescla de coneixement és el que després serveix als metges per identificar el motiu de fallida o èxit d’un tractament i millorar així les seves preses de decisions.

Perquè tal com remarca la CEO de Naru Intelligence, “el pacient que arriba a la consulta mai coincideix al 100% amb el pacient tipus amb qui s’ha testat un tractament. Cada persona és diferent, edats diferents, persones pluripatològiques”, continua, “són característiques que fan que no s’encaixi al 100% amb els assajos i que generin aquesta incertesa que fa que un nombre significatiu de pacients no reaccioni de manera desitjada”.

Segona fase: diners i molts tests

En els primers mesos de vida han aconseguit superar una etapa important: demostrar que la idea és bona. Ara cal ampliar els recursos econòmics per dur-la a terme i tancar els primers acords amb hospitals per validar el producte.

Han participat al programa d'acceleració Next Tech de l'IQS 

Fins al moment han comptat amb el suport del Govern del País Basc i de la Diputació de Guipúscoa a través d’una subvenció. Han participat al Health 2.0 Basque del Congrés Europeu de Salut Digital celebrat a Sant Sebastià i al Health 2.0 de Barcelona, on van conèixer el Next Tech de l’IQS. Aquest programa d’acceleració els ha permès donar un impuls més al seu model de negoci i iniciar la cerca de centres hospitalaris amb un projecte més sòlid.

Els pròxims mesos esperen tancar una ronda de finançament que se situaria sobre els 150.000 euros que els ha de permetre seguir desenvolupant la startup.

Més informació
La telemedicina redueix la despesa sanitària
Ivary, el test de fertilitat femenina per fer a casa
iCardio, l'electrocardiògraf sense fil digital més petit del món
Avui et destaquem
El més llegit