Networking d'altura entre Barcelona i Milà

108 emprenedors participen al primer 'social business on board' d'Europa, durant un vol d'una hora i mitjà, entre ambdues capitals

"La millor manera d'expandir el teu negoci és mitjançant les col·laboracions". És una de les frases més escoltades en el primer social business on board, o el que és el mateix: la primera trobada de joves emprenedors a 30.000 peus d'altura, organitzada per Vueling, amb la col·laboració de l'entitat italiana de joves empresaris Assolombarda de Milà.

54 emprenedors espanyols amb experiències diverses i de diferents sectors han compartit una jornada i el vol de tornada, amb 54 emprenedors italians, en el marc del BizMatch, un esdeveniment que tenia per objectiu "fomentar les relacions entre Barcelona i Milà i compartir best practices en el món de l'emprenedoria", ha explicat Matteo Nebiolo, mànager de Vueling al sud d'Europa.

Tots ells partien d'un perfil similar; un projecte en marxa, amb un any d'experiència, preferentment del sector viatges i turisme i amb algun component tecnològic. En un dels seus avions Airbus A320, que opera la ruta Milà i Barcelona, els participants agrupats en equips de sis persones, han treballat a contrarellotge durant els 90 minuts de vol per desenvolupar un projecte de negoci. "Volíem posar-los al límit i plantejar un escenari de networking ben fet, molt diferent del que estem acostumats a Espanya, on l'intercanvi de targetes és l'essència de la trobada", comenta Rosaura Alastruey (@rosauralastruey), dinamitzadora de l'esdeveniment i especialista en networking professional.



El hub italià
La idea del bizMatch va sorgir al mes d'abril. S'havien fet esdeveniments d'aquestes característiques en vaixells, trens i autobusos, però mai en un avió. "Quan vam començar a muntar el primer social business on board teníem tres prioritats; el mercat italià, el passatger business i fomentar l'emprenedoria i tots tres propòsits s'han complert", assegura Silvia Estivill, responsable de Relacions Institucionals de Vueling.

Itàlia és un país estratègic per a la companyia aèria amb seu a Barcelona, i després del hub de la capital catalana, Vueling ha posat la mirada a Roma: "Volem replicar el model de Barcelona a Roma i l'estratègia també passa per Milà, on es concentra la major part del client business d'Itàlia".

Tres projectes guanyadors
El treball a bord consistia a idear un projecte nou, emmarcat dins de les tres categories de la competició: start-up, viatge i turisme; per desenvolupar-lo l'endemà dissabte, just abans de la presentació dels projectes al Mobile World Centre de Barcelona. "Hem treballat al límit, arribant a l'aeroport de Barcelona a la una de la matinada i amb només una hora per treballar el projecte ideat durant el vol i presentar-lo en 4 minuts davant del jurat i la resta de participants", explica un dels emprenedors de Barcelona, Christian Orejuela (@100socialmedia), fundador de l'agència 100% Socialmedia.

MOAC (Massive on Air Courses), Car Swap i The Aviators han estat els tres projectes guanyadors del BizMatch i dels 30 vols a repartir entre els membres de l'equip. Tres idees que segons Alastruey, "es podrien aplicar a partir de demà". Nicolàs Alcalà (@cosmonauta), director de El Cosmonauta, la primera pel·licula de crowdfunding de l'Estat espanyol i membre del grup guanaydor del primer premi explica que "inicialment la idea de MOAC l'havien plantejat com 'aprèn un idioma mentre voles', però quan vam desenvolupar el pla d'acció, el concepte va evolucionar a learning on board."

El segon projecte guanyador ha estat Car Swap que segueix els paràmetres de l'economia col·laborativa i planteja una aplicació que et permet deixar el cotxe al pàrquing de l'aeroport i que una altra persona pugui utilitzar-lo. "És a dir, jo arribo a l'aeroport d'una ciutat i allí em trobo amb un local que em deixa el seu cotxe perquè se'n va de viatge i no l'utilitzarà durant uns dies. D'aquesta manera no cal deixar els cotxes als pàrquings de l'aeroport", argumenta l'emprenedor Paco Tormo (@PacoTormo), CEO de Singularu, qui afegeix que "tenim exemples com Airbnb i Uber que demostren que l'economia col·laborativa és viable; per què no ho hauria de ser Car Swapp?".


Avui et destaquem
El més llegit