No facis cua, Buy Yourself

L'app que proposa aquesta startup permet als clients comprar amb el mòbil a les botigues físiques i estalviar-se passar per caixa

L'equip de Buy Yourself
L'equip de Buy Yourself

A Buy Yourself estan decidits a fer desaparèixer les cues al comerç. Aquesta startup vol transformar totalment la manera en què els consumidors realitzen les seves compres als comerços. Guillermo de las Heras és CEO i cofundador d'aquesta startup que porta els avantatges del comerç electrònic a la botiga física: permet comprar en un establiment a través del mòbil i evitar passar per caixa.

Buy Yourself és un sistema que permet als clients anar a les botigues físiques i comprar sense patir les cues per pagar, fent-ho a través del mòbil. El client escaneja amb el seu dispositiu el codi de barres dels productes que vol adquirir i s'efectua la transacció amb l'app de Buy Yourself -o la de la botiga si integra aquest servei-. Depenent dels sistemes de seguretat de la botiga, el client haurà de passar pel taulell a desalarmar, comprovar el tiquet o marxar directament. Depenent del sistema, aquest mètode redueix el temps d'espera entre un 30% i un 50%. En cas que la botiga faci servir sistema de seguretat RFID (la típica etiqueta-alarma), el client pot marxar directament.

D'aquesta manera, es redueix el temps d'espera en el punt de venda, que, segons l'empresa, és la frustració més gran a l'hora de comprar pel 59% dels espanyols. Així mateix, els comerços podran obtenir informació sobre els consumidors i ser més competitius enfront de les plataformes de comerç electrònic.

Traslladem l'experiència de compra en línia a la botiga física

Segon el CEO de l'empresa, diversos estudis internacionals apunten que el 30% dels clients marxa sense efectuar la compra si veu que ha de fer més de cinc minuts de cua. I això es tradueix en pèrdues del volum de negoci. Per això, gràcies a Buy Yourself, la facturació dels seus clients podria augmentar, alhora que es trasllada el valor del Big Data al format de les botigues tradicionals.

D'altra banda, "els nous clients són cada cop més nadius digitals i aquest tipus de persona té hàbits de compra diferents, es basen en recomanacions i reviews de productes. Nosaltres traslladem l'experiència de compra en línia a la botiga física", afegeix de las Heras.

De moment l'aplicació es troba en fase de proves en tres botigues al centre de Barcelona. "Preveiem que les primeres ciutats on es podrà comprar fent servir la nostra tecnologia seran Madrid i la capital catalana", apunta de las Heras. L'objectiu és poder arribar a 200 botigues en una primera fase.

Millorar l'experiència de compra

El projecte el duen a terme quatre socis: "Jaime González del Barrio i Luis Manuel Pérez Serna, tots dos enginyers informàtics i amb responsabilitats de disseny de sistemes de seguretat i de disseny de producte respectivament. Pablo Serrano Gómez, publicista que s'encarrega de la direcció de màrqueting i l'experiència d'usuari. I jo mateix, enginyer en telecomunicacions, conseller delegat de la companyia i amb la responsabilitat del disseny de maquinari i l'harmonització de tots els departaments, i també faig un MBA".

"Cap de nosaltres havíem treballat al comerç i no sabíem que els retailers tenien un problema en aquest sentit, només sabíem que l'experiència de compra a la botiga és una merda, amb perdó", diu l'emprenedor i afegeix que "crèiem que podia millorar molt i que els comerços tenien interès".

Els quatre es varen conèixer compartint despatx mentre feien feina per a la multinacional Everis. "El germen de la idea va néixer parlant durant un sopar, a finals del 2015. Més tard Everis va organitzar un concurs d'idees de negoci innovadores dins de l'empresa. Decidim presentar-nos-hi junts i acabem guanyant. Aquí vam veure que formàvem un gran equip i que la idea tenia veritable potencial, així que decidim continuar l'aventura emprenent per poder tirar-la endavant".

Un cop constituïda com a empresa a final del 2015, Buy Yourself inicia la seva activitat com a startup des de les seves oficines a Barcelona Activa i ara tots els seus integrants ja hi treballen a temps complet.

"Les empreses que més problemes tenen amb les cues són els retailers, les botigues petites aquest problema no el tenen, així que el nostre mercat objectiu són les cadenes de roba. El primer objectiu és entrar en una cadena de mida mitjana i de fet ja estem en contacte amb alguna", explica l'empresari. Així mateix, segons apunta de las Heras, "volem ser l'app amb què pots comprar on vulguis i quan vulguis, a la teva manera, així que estem buscant també, de cara al futur, poder resoldre altres problemes que tinguin les botigues petites", conclou.

Més Informació
Els cantants virtuals del futur els programa Voctro Labs
TinFunding, l'evolució del 'crowdfunding' per a estudiants
Timtul, una eina per a tot i totes les eines en una
Avui et destaquem
Comentaris