PlayVisit juga a la ciutat

La plataforma en línia permet crear rutes turístiques gamificades per millorar les experiències dels visitants

PlayVisit porta la gamificació al turisme
PlayVisit porta la gamificació al turisme

Segons el premi Nobel de literatura Bernard Shawn "no deixem de jugar perquè envellim, sinó que envellim perquè deixem de jugar". Si això és així, potser podem aconseguir l'eterna joventut passant una tarda amb els amics, jugant una partida de cartes o, si triomfa la iniciativa de PlayVisit, passejant per qualsevol ciutat del món. Bàsicament, aquesta startup, liderada per Pau Yanez i Marc Duch, ofereix una plataforma en línia perquè qualsevol qui vulgui creï rutes turístiques que incorporin elements de joc.

"El sector turístic encara no està prou digitalitzat", afirma Yanez

La tecnologia darrere aquesta app va sorgir entre els anys 2016 i 2018, en el marc d'un projecte de recerca del programa Horizon 2020, finançat per la Comissió Europea. Malgrat que, inicialment, l'eina havia de servir per crear recursos educatius per a professors de diferents matèries Yanez i Duch van voler repensar-la. "Ens en vam adonar que un dels principals problemes del sector turístic és que la majoria d'empreses encara no estan digitalitzades", explica Yanez.

Més info: Bits per esprémer el turisme

Transformar el tursime

"El nostre objectiu és transformar la manera com fem turisme cultural i patrimonial creant rutes més lúdiques i divertides", específica Yanez. Inicialment, la seva és una iniciativa orientada a les empreses turístiques, però qualsevol pot crear rutes i integrar-les a una app o pàgina web. "Aquest és un dels principals punts forts de PlayVisit, no és necessari que els usuaris es descarreguin una aplicació específica, sinó que es pot integrar a qualsevol plataforma digital ja existent", explica.

"Ara com ara la plataforma és de franc i ja tenim molts clients a Catalunya i l'Estat espanyol. Ens encaminarem progressivament cap a un model de subscripció, però en aquest moment el principal és recollir feedback de les empreses per acabar de millorar el producte", explica Yanez. En aquest sentit, una de les primeres organitzacions a confiar-hi ha estat Amics de la Rambla amb qui la companyia acaba de tancar un acord al costat d'Advanced Leisure Services, empresa de gestió de recursos turístics. "La idea és tornar a atreure l'interès dels barcelonins pel centre de la ciutat i fer que se la tornin a sentir seva", diu l'emprenedor.

PlayVisit, ALS i Amics de la Rambla | Cedida

Responsables de PlayVisit, Advanced Leisure Services i Amics de la Rambla | Cedida

Bàsicament, a través de la ludificació, es vol aconseguir que l'experiència de passejar per les Rambles sigui única. Les rutes jugables que es realitzaran arran de l'acord, posaran en relleu el patrimoni històric, cultural i monumental del carrer, aportant una perspectiva nova sobre un dels punts més famosos de la ciutat.

Més info: Geomotion Games, videojocs de carrer

Per dur a terme el seu projecte empresarial, PlayVisit ha comptat amb la col·laboració de Barcelona Activa, amb qui Yanez ja havia treballat anteriorment per posar en marxa GeoMotion Games, una consultoria de gamificació i digitalització enfocada a les ciutats intel·ligents. Per aquest 2019 la companyia ha obert una ronda d'inversió amb l'objectiu d'accelerar el seu model de negoci i consolidar la seva aposta a l'Estat espanyol. "Hem incrementat les xifres d'usuaris i clients, així que és un bon moment per començar a monetitzar", conclou.

Més Informació
Habitatge inclusiu per a les ciutats 'mobile'
El desembre salva el turisme a Catalunya
Logitravel, els enginyers mallorquins que van revolucionar el turisme
Avui et destaquem
Comentaris