Propify, el pilot automàtic a l’hora de llogar

La startup digitalitza el procés de llogar immobles per tal de fer-lo més senzill i segur

Equip de Propify, de esquerra a dreta: Angelo Delle Piane, COO, Jose C. A. L, CTO i Oscar Bayona, CEO |Cedida Equip de Propify, de esquerra a dreta: Angelo Delle Piane, COO, Jose C. A. L, CTO i Oscar Bayona, CEO |Cedida

El procés de llogar un habitatge acostuma a ser farragós, ple de paperassa, converses interminable i, en molt casos, intermediaris. Propify, una startup amb seu a Barcelona Activa, proposa reduir i agilitzar aquests processos a través de la digitalització de la comercialització dels lloguers. En altres paraules, han creat una plataforma que automatitza gran part dels tràmits de llogar un habitatge i connecta fàcilment els llogaters i propietaris. 

Propify és una startup que neix de l'experiència del seu fundador, Oscar Bedoya. Durant molts anys l'emprenedor va estar treballant a una empresa de capital risc com a mànager de moltes startups a països de l'Àsia. Aquesta experiència el va porta a plantejar-se "si això ho faig per una empresa per què no ho faig per a mi mateix?", recorda Bedoya. Va ser aleshores quan li va sorgir l'oportunitat de gestionar d'un amic i la idea d'un software que gestiones els lloguers de forma senzilla va començar a agafar forma.

Presència en tot el procés

Què és el que diferència Propify d'altres plataformes de lloguer online o d'una immobiliària? En Oscar Bedoya està acostumant a aquesta pregunta, ja que el model de Propify és híbrid i inclou diferents aspectes d'altres empreses del sector. Per una banda, la plataforma que ofereix la startup no és només un aparador com podrien ser-ho altres webs de lloguer, que juguen el paper de ser un tauló d'anuncis. "Nosaltres fem la cadena de valor des del moment en què publiquem un a un els lloguers que gestionem", remarca el fundador.

Bedoya: "Assegurem als propietaris que cobraran el dia 8 de cada mes, si hi ha qualsevol impagament avancem els diners i gestionem la incidència"

Per altra banda, a més de publicar ofertes de lloguer s'encarreguen de la gestió de les visites, de la verificació dels documents dels inquilins i del contacte amb aquests. Tot plegat gràcies a la digitalització de tots els seus processos, fet que els permet abaratir el seu servei. "Actualment els inquilins paguen l'equivalent a 11 dies de lloguer i els llogaters el cost de manteniment del seu perfil a partir de l'any d'estar amb nosaltres", explica Bedoya. 

Propify també es vol distingir d'altres serveis per la seguretat que ofereix, a més de l'abaratiment del cost i l'agilització de tràmits. "Nosaltres assegurem als propietaris que cobraran el dia 8 de cada mes, si hi ha qualsevol impagament avancem els diners i gestionem la incidència", assegura el fundador.

 "El seu creador assegura que "els primers mesos la nostra activitat es va aturar moltíssim però molts propietaris van tenir temps de buscar alternatives"

Lloguers en pandèmia 

Propify és un startup consolidada amb dos anys de rodatge, però en aquest rodatge no entra cap experiència amb una aturada total del país. Durant els mesos de confinament el pagament dels lloguers ha estat un problema recurrent, ja que molta gent es trobava sense ingressos per cobrir aquesta despesa.

Podria semblar que aquesta situació va tindre un impacte negatiu en l'empresa però no va ser del tot així. "Els primers mesos la nostra activitat es va aturar moltíssim però molts propietaris van tenir temps per cercar alternatives pels seus habitatges en lloguer, i es van trobar", recorda Bedoya.

Tot i això, sí que hi ha plans de futur que han vist afectat. Durant el 2020 l'empresa volia expandir-se cap a nous mercats internacionals, en especial França i Portugal, però és possible que endarrereixin els seus plans fins que la Covid 19 estigui més controlada.

Més informació
Homebid, el 'market place' immobiliari
Llogar un pis a cegues: el mercat immobiliari durant l’estat d’alarma
Housfy s'endinsa en el negoci del lloguer amb una ronda de 3 milions d'euros
Avui et destaquem
El més llegit