• Regality i l'art de poder fer els millors regals

Regality i l'art de poder fer els millors regals

La startup ha multiplicat per cinc els seus usuaris aquest 2022 i s'ha consolidat amb més de 100 marques i 2.500 productes

Regality i l'art de poder fer els millors regals | Cedida
Regality i l'art de poder fer els millors regals | Cedida
Oriol Hermosilla
Barcelona
29 de Desembre de 2022
Act. 12 de Gener de 2023

Botigues plenes, repartidors amunt i avall, el paper de regal que s'esgota i l'estrès fins amunt per no saber què regalar. Nadal és una època bonica i màgica, però encertar el detall de l'amic invisible, el regal per la teva parella, o què posar sota l'arbre per cercar el somriure de la teva família el matí del 6 de gener no és tasca fàcil. D'aquí va sorgir Regality, l'empresa que com bé diu el seu eslògan, t'ajuda a trobar el regal perfecte en un minut.

 

Martin Lela, CEO i cofundador de l’empresa juntament amb els seus socis Nicolás Arias i Tadeo García, explica que la idea va sorgir de quelcom personal: “Els amics sempre em preguntaven a mi què podien regalar als seus coneguts i jo vaig veure que no existia cap solució tecnològica que t’ajudés a comprar un regal”. Així és com Lela i Arias es van posar a treballar en la cerca de l’algoritme que avui regeix Regality.

L'empresa que com bé diu el seu eslògan, t'ajuda a trobar el regal perfecte en un minut

"La cerca va portar-nos un temps, volíem que descrivís bé el procés que fem per tal de triar un regal", ha assenyalat Lela, que va iniciar el negoci a Argentina i a la tardor de 2020 el va fer aterrar a Barcelona amb l'ajuda i assessorament de Barcelona Activa. Si es dona, una ullada a la web actualment, es pot comprovar com l'edat, el gènere, els gustos personals i la personalitat són els detalls importants amb què la startup es fixa a l'hora de seleccionar el catàleg de recomanacions per triar un regal. Preguntes simples i ràpides que ajuden a generar un perfil i acoten els resultats.

 

Entendre al consumidor i establir la marca

Després d'any i mig de crescuda, el 2022 li ha servit a Regality per consolidar l'empresa en el mercat. Segons ha explicat Lela, al principi del negoci, quan "van començar a interessar-se les marques, va arribar la pandèmia i amb això va augmentar la venda en línia, així que a nosaltres ens va anar bé. L'any passat ja vam arribar al centenar de marques i enguany les hem mantingut, però ja més consolidades". A més, al llarg de l'any han "treballat amb un catàleg de 2.500 productes". No tots estan actius en l'actualitat, però sí que els han tingut en algun moment disponibles, durant el 2022, gràcies a l'estoc que les marques fan arribar a Regality.

Martin Lela també ha destacat que 2022 ha estat un any en què també han "provat de treure coses noves i han realitzat campanyes de màrqueting que han generat més trànsit a la web". Dels gairebé 10.000 usuaris de 2021, s'ha passat a 170.000 enguany, encara que Lela calcula que traient el trànsit estacionari derivat de les campanyes i canvis fets al portal, la xifra es quedaria en 50.000. Independentment de la referència que es prengui, no hi ha cap mena de dubte de la consolidació de la startup.

Consumidor jove i femení

Traçant un perfil dels clients "hem vist que la gent d'entre 25 i 30 anys, i especialment les dones, són les majors usuàries de Regality", ha indicat Lela. "La majoria de compradors provenen de Barcelona i Madrid, mentre que curiosament els regals tenen com a una de les destinacions preferides València, així com Madrid i l'interior de la península", ha afegit. I això és degut al fet que el trànsit a Regality, o millor dit, els perfils que es generen són de dos tipus. Perfil comprador i perfil receptor dels regals.

Los regalos de viajes i experiencias son los que más han crecido en 2022 | Cedida
Els regals de viatges i experiències són els que més han crescut l'any 2022 | Cedida

En aquesta línia "hem volgut anar un pas més enllà aquest any i ens vam plantejar que els nostres usuaris puguin crear i compartir un perfil on indiquin els seus gustos i què volen que els hi sigui regalat", ha assenyalat també Lela. Una manera ben senzilla de facilitar la feina al consumidor a l'hora de dur a terme una tasca tan complicada com és encertar-la amb el millor regal.

“Una altra cosa que hem observat també és que aquest any han crescut molt els regals d’experiències i viatges de dos dies”, ha comentat Lela. “És el que ha crescut més aquest any i el que més s’està regalant”, ha rematat.

Responsabilitat i sostenibilitat

Però què hi guanya Regality? Martín Lela ha explicat que l’empresa treballa amb comissions d’entre el 10% i el 15%, depenent de la marca i el producte i ha posat èmfasi en la “sostenibilitat” d’aquest percentatge. “Nosaltres treballem amb una comissió sostenible i saludable, garantint que el client pagui el mateix preu que pagaria a la botiga física i que la xifra sigui de conveniència per a tots, les marques i nosaltres”.

La logística és un altre dels punts importants i és que Regality s’encarrega al 100% dels processos i costos de distribució, fet que també ha obligat a la startup a redissenyar determinats processos aquest últim any, així com evolucionar la fisonomia, navegabilitat i opcions de la seva pàgina web. 

L'empresa treballa amb comissions d’entre el 10% i el 15%

De cara a 2023, des de Regality tenen clar que un cop refermada la posició de la startup dins del mercat, toca incrementar xifres, especialment de facturació, on volen prorrogar un any més l'objectiu de 450.000 euros amb el que han fet curt aquest any. "Hem d'apostar per les festes nadalenques, però també per Sant Valentí, el Dia de la Mare, i altres festes de les quals volem formar part", ha conclòs Lela.