Shootr, com ficar Twitter dins de WhatsApp

L'aplicació catalana vol revolucionar el concepte de segona pantalla sumant els elements favorables de dues de les aplicacions més utilitzades

Què passaria si suméssim Twitter i WhatsApp? Segurament sortiria alguna cosa molt similar a Shootr. Aquesta aplicació va aparèixer a 151 països el passat 14 de febrer amb un objectiu ambiciós: ser el present i el futur de la segona pantalla. Ignasi Elias, fundador i CEO de Shootr, explica a VIA Empresa que "és una plataforma de missatgeria que té una peculiaritat: està a cavall del que coneixem com a missatgeria instantània i les xarxes socials".

Segons Elias, Shootr "ocupa un espai verge on fins ara no hi havia ningú. Resol una necessitat que la gent està cobrint d'una manera precària amb les eines que té al seu abast, bàsicament Twitter". El pare de l'aplicació fa referència a l'ús de Twitter com a segona pantalla. "Cada vegada a més gent li agrada veure què es parla a la xarxa sobre allò que està veient a la televisió". El problema, assenyala, és que "no és un espai de trobada amb la teva gent, mentre que Shootr sí que ho és". De moment, ja han convençut Mike Butcher, de Techcrunch.



Un Twitter dins de WhatsApp
El millor que pot fer el lector per entendre de què va Shootr és descarregar l'aplicació. Quan ho faci, després de registrar-s'hi (utilitzant el compte de Facebook, per exemple), trobarà un disseny calcat al de WhatsApp. La diferència és que en aquest cas les converses són grups segmentats per interessos. Programes de televisió com La Riera, Arucitys o Gran Hermano VIP tenen els seus propis streams (que és com s'anomenen els xats), on tots els seus espectadors poden comentar el que hi passa en directe. Com diu Elias, "és la primera eina que permet a tothom gaudir d'una experiència social de segona pantalla".

El cap de Shootr indica que "WhatsApp és com estar amb els teus amics al saló de casa, Twitter és com estar cridant en una plaça, i Shootr és com estar amb els teus amics al bar". Al capdavall, destaca, en un bar ets amb els teus amics, però al voltant hi ha gent que no coneixes però amb la que, segurament, comparteixes afinitats. "Si sou al mateix bar sereu d'una classe social similar, del mateix barri o ciutat, etc. Shootr ocupa aquest espai", assegura convençut.

El valor afegit respecte Twitter
Que programes com l'Arucitys hagin creat el seu stream oficial del programa "ens agrada i ens ha reforçat", diu Ignasi Elias. "Han adoptat Shootr perquè veuen el potencial que té per arribar a tota l'audiència. L'adopten com EL canal. És un espai de trobada amb la teva gent, una eina molt càlida", insisteix.

Destaca que, fins ara, "amb Twitter posaven un hashtag a la pantalla i la meva mare hi veu un jeroglífic. Twitter l'utilitzen uns col·lectius molt determinats: periodistes, celebrities, etc. La gent corrent fa servir WhatsApp". Segons Elias, "els mitjans han inflat molt el fenomen Twitter perquè són els que més aprofiten els continguts que genera".

Per tot plegat, a Shootr prefereixen parlar de "graderia virtual". Si dos amics estan veient l'Aructiys i seguint Twitter, "com que seran del 95% silenciós, no escriuran res. D'aquesta manera cap dels dos sap que l'altre també està veient el programa. A Shootr tens una graderia virtual on pots treure el cap i veure qui hi ha, participi o no", ressalta Ignasi Elias. I és que la llista de participants permet identificar els teus amics entre la gent connectada seguint el mateix programa.

L'origen de Shootr
Elias descarta parla de Shootr com a "idea. Ja m'agradaria que hagués estat una idea i que fa dos anys m'hagués llevat pensant a veure què passaria si ajuntàvem WhatsApp i Twitter". El cert és que l'aplicació ha estat el fruit de pràcticament dos anys intensos de "picar molta pedra quan buscàvem una solució per socialitzar una altra aplicació que tenim: Goles Messenger". Aquesta avisa en temps real del que passa en un partit i Apple la va escollir aplicació de l'any fa quatre anys.



"La vam fer sense una mentalitat global, i per aconseguir-ho li volíem donar una mentalitat de xarxa, que poguessin gaudir de compartir la seva afició. Al final ens vam adonar que el que estàvem fent era molt més potent que la finalitat per la qual ho havíem iniciat", reconeix Elias. D'aquesta manera va aparèixer Shootr com a spin-off de Goles Messenger. "Era una mica traumàtic enfrontar-te als socis dient-los que necessitaves tres mesos més...i haver de fer això quatre vegades", recorda Ignasi Elias. La sort, assegura, és que "ens han donat molt de suport i el resultat ha valgut la pena. Ho hem estat fent fins que ha funcionat".

La rendibilitat de les apps
Haver sortit a 151 països alhora "sembla més espectacular del que realment és. Pots fer una aplicació amb quatre quartos i penjar-la a tot el món a través dels stores", resta importància el fundador de Shootr. La qüestió, assenyala, és a què respon aquest llançament. "És el posicionament d'una eina global. Estem competint en un terreny on hi ha els gegants d'Internet".

De fet, Facebook va intentar fer una eina similar, anomenada Rooms, que no va funcionar. Si Facebook no se'n va sortir, per què ho hauria de fer Shootr? El seu CEO ho té clar: "perquè és la més simple. Els nostres pares la saben fer servir perquè creuen que són al WhatsApp. Saben que són a Shootr però en una zona de confort".

Elias apunta que Shootr "és una aposta molt valenta perquè és conscient que té un producte on si no ets molt honest, moriràs". Això vol dir, afegeix, "entendre la naturalesa de les aplicacions de missatgeria i xarxa social". Una naturalesa que es tradueix en no monetitzar fins que no tens una massa crítica d'usuaris. "Instagram no ha volgut posar un anunci fins que no ha tingut 400 milions d'usuaris actius i amb Wallapop està passant el mateix", recorda. Per tant, la seva prioritat és "créixer en usuaris i fer entendre al món de l'audiovisual que Shootr és l'eina que buscaven i no sabien que existia".
Avui et destaquem
El més llegit