Tecnomagos, Goin i com fer màgia amb les finances

Els mags David Riudor i Xavier Cabezas treuen una col·lecció de Magia Borrás i impulsen una 'fintech' premiada com a millor startup del món

Xavier Cabezas i David Riudor són dos joves mags i emprenedors | Cedida
Xavier Cabezas i David Riudor són dos joves mags i emprenedors | Cedida

La pel·lícula El truc final (2006) de Christopher Nolan destapa que tot truc de màgia té tres parts: la presentació de l'objecte, passar del fet ordinari a l'extraordinari i el prestigi final que dóna sentit a tota la història i impressiona el públic. David Riudor i Xavier Cabezas són dos joves mags (Mag Dariu i Mag Xavi) que han complert un somni: col·laborar amb David Copperfield i tenir el seu propi espectacle Tecnomagos al Teatre Borràs de Barcelona. Lluny de conformar-se, aquest tàndem ja té la seva pròpia col·lecció nadalenca de Tecnomagia Borrás, assessora grans empreses sobre com convertir el màrqueting en una gran il·lusió i ha creat també la seva pròpia startup que porta el nom de Goin.

El projecte és una fintech que fa màgia amb les teves finances i t'ajuda a estalviar pels teus somnis. Entre d'altres fites, ha estat premiada com a millor startup del món i va ser l'app amb més descàrregues d'Espanya durant el passat mes de maig. Res és gratis, però (quasi) tot es pot aconseguir.

"Al començament, el Xavi i jo ens portàvem molt malament perquè érem competència", recorda Riudor entre somriures de complicitat. Cabezas va descobrir la seva passió amb només set anys quan va assistir per primer cop a un espectacle del Rei de la Màgia i volia saber què hi havia darrere de cada truc. Aquest va ser el primer pas per formar-se, entrar a la roda de la il·lusió i veure la màgia des de l'altre costat de l'escenari fent actuacions a bodes, comunions i aniversaris.

Cabezas: "Vam començar fent accions publicitàries amb màgia per a multinacionals"

Riudor va començar una mica més tard, amb 13 anys, i va ser el primer mag a publicitar-se a Internet: "Vaig trobar una promoció de 50 euros en un avió, vaig crear una pàgina web i vaig començar a invertir en AdWords". El segon mag a publicitar-se a Internet va ser Cabezas. Tenien una passió comuna i amb 16 anys van decidir sumar forces creant una agència de màrqueting per a multinacionals. El primer client que van tenir va ser Font Vella que els va demanar combinar aigua i màgia. Després van arribar també altres grans marques com Mercedes, Huawei, HP, Intel o Orange. "Fèiem accions publicitàries per sorprendre i recordar", expliquen.

Del Teatre Borrás a Magia Borrás

Per seguir-se formant, Cabezas va estudiar màrqueting i publicitat alhora que Riudor cursava enginyeria de telecomunicacions. Nous coneixements, noves idees. Del màrqueting van passar també a crear tecnologia per a altres mags i ara col·laboren amb David Copperfield o Jorge Blas, entre d'altres. "Hi ha molt poca gent al món combinant màgia i tecnologia", insisteix Cabezas. Per això, van crear també Abracadapp com a primera aplicació que ronda els 90.000 usuaris i pretén canviar la caixa de plàstic de Magia Borrás per trucs de màgia del segle XXI: físics, tecnològics i híbrids. És a dir, trucs amb emoticones o xarxes socials des del mòbil.

La idea va triomfar. Magia Borrás va anar a veure l'espectacle de Tecnomagos i va proposar als dos mags fer una versió per a la seva col·lecció. Un any després, Magia Borrás espera que Tecnomagia Borrás que inclou un moneder, uns auriculars o l'aplicació del mòbil sigui "un dels productes estrella per Nadal". I com a qualsevol truc de màgia, encara queda un prestigi final que dóna sentit a tota la història i ho revoluciona tot.

La millor startup del món

Aquest és el cas de Goin, la fintech que "estalvia i multiplica els teus diners". Inicialment fundada per David Riudor, Carlos Rodríguez i Gabriel Esteban, Cabezas s'hi va sumar com a cap de màrqueting al cap de poc. Després de moure's dins el món de la realitat virtual i el trading, Riudor va conèixer els dos altres fundadors fent hackathons de tecnologia i finances pel món. Els va contactar l'inversor Eneko Knorr i els va proposar d'impulsar una ICO (initial coin offering, en anglès) coincidint amb la creació de l'empresa Real Estate Asset Ledger basada en "propietats tokenitzades amb blockchain". Una ICO que va aixecar fins a 30 milions de dòlars, el que suposa aproximadament 26 milions d'euros. "Aquell projecte ens va ajudar a fer-nos grans, però les critpomonedes són especulatives i no ho veiem a llarg termini", explica Riudor.

Riudor: "Canviem la força de voluntat a l'hora d'estalviar per automatismes"

De l'experiència del passat i la màgia del futur va sortir Goin coincidint també amb l'espectacle Tecnomagos al Teatre Borrás. Ara són veïns de Wallapop i Badi al Poblenou. Segons Riudor que és el CEO, "la base de Goin és estalviar de forma automàtica". Els reconeixements no s'han fet esperar: millor startup del món segons Angelhack, la comunitat internacional més gran de hackers. O també, segona millor solució financera d'Europa per Bloomberg. Gràcies a la validació a ulls del món es van aixecar fins a 600.000 euros i estan a punt de tancar una segona ronda de finançament d'aproximadament milió i mig d'euros.

Els fundadors de Goin durant l'entrega de premi a millor startup del món | Cedida

David Riudor, Carlos Rodríguez i Gabriel Esteban, durant l'entrega de premi a millor startup del món. | Cedida

Entre els seus inversors, destaquen Eneko Knorr i Carlos Blanco o Oriol Jucosa a través d'Encomenda, així com l'exdirectora general d'ING Direct a Espanya, Carina Spilka, o l'emprenedor Iñaki Arrola, entre d'altres.

Estalviar és fàcil si saps com

Mesos després de llançar-se al mercat, Goin ja té més de 100.000 usuaris i ha processat 64 milions d'euros en transaccions. "L'aplicació fa ús de diferents metodologies d'estalvi com arrodonir quan vas a fer un cafè, guardar una part de la nòmina o sumar diners cada cop que guanya el Barça o fas esport", apunta Cabezas. Només cal marcar l'objectiu i Goin fa els càlculs corresponents a les finances de l'usuari per aconseguir-ho. De la mateixa manera, Goin també permet invertir "sense tenir coneixements de finances". En només tres clics. "Volem cobrir el procés end to end des que tens un somni fins que l'aconsegueixes". I la carta de somnis és tan gran com allò que cadascú pugui arribar a somniar: un mòbil, un cotxe, un viatge...

Cabezas: "L'aplicació fa ús de diferents metodologies d'estalvi com arrodonir quan vas a fer un cafè, guardar una part de la nòmina o sumar diners cada cop que guanya el Barça o fas esport"

Sense trucs de màgia, Goin va ser l'aplicació amb més descàrregues a Espanya durant el passat mes de maig, fins i tot per davant dels totpoderosos Whatsapp, Facebook o Instagram. Una fita per emmarcar: "Canviem la força de voluntat per automatismes". Només queda acabar l'espectacle amb una oda a Barcelona: "Una gran ciutat per emprendre. Atrau talent, innova, té un molt bon clima entre mar i muntanya i hi ha molts bons centres educatius".

De cara a 2019, Goin ja té pensat portar la seva màgia a França, Portugal i Itàlia. I posats a somniar en gran, l'objectiu a llarg termini no és només créixer tant com sigui possible sinó fins i tot "sortir a borsa". No es descarta tampoc vendre en un futur l'empresa ja sigui per una bona oferta o perquè "la solució és bona i algú altre en pot treure més profit". Però, de moment, la seva màgica realitat és la de Goin.

"Quan la gent et digui que és impossible, somriu i entén que la realitat que estàs a punt de crear, ells no la poden ni imaginar", que diria Copperfield.

Més informació
Carlos Blanco funda la seva pròpia escola de programadors
Fintech: una demanda dels 'millennials' i un repte per a la banca
Màgia per vendre
Avui et destaquem
Comentaris