Verone: si no pots comprar-te les joies més 'top', lloga-les

La startup vol fer accessible les peces de marques com Tous o Argyor a qualsevol butxaca

Enric Alicarte, CMO i cofundador, i Luis Feliu de la Peña, CEO i cofundador de Verone | Cedida
Enric Alicarte, CMO i cofundador, i Luis Feliu de la Peña, CEO i cofundador de Verone | Cedida

Imagina que poguessis lluir les joies més espectaculars de marques com Tous o Argyor, o de dissenyadors com Monica Vinader o Helena Rohner. Ja sigui per anar a una boda, a un sopar d’etiqueta o, si vols, en el teu dia a dia. Doncs deixa d’imaginar-ho. Verone fa accessible aquestes peces a totes les butxaques. I com? Amb una plataforma de lloguer de joies.

Més info: Tous inverteix en una startup de lloguer de joies

“Ens proposem fer accessible el luxe a tothom”, afirma el CEO i cofundador d’aquesta startup, Luis Feliu de la Peña. “És molt difícil poder tenir un joier il·limitat per l’elevat cost que té”, afegeix. Motiu pel qual va decidir impulsar una empresa perquè qualsevol persona pugui gaudir de portar unes joies “de veritat” adequades a cada ocasió.

La idea de Verone neix de la quarta edició del Nuclio Weekend, el programa d’incubació de startups de Carlos Blanco, en el qual Feliu de la Peña va participar. De fet, l’empresari encaixava molt bé dins del projecte que Blanco tenia al cap, ja que Feliu de la Peña té una llarga trajectòria en el sector de les joies i va ser fundador, juntament amb Laura Ponte, de la companyia Luby y Lemerald. Aquesta empresa no va acabar de quallar, però Feliu de la Peña es defineix com un “emprenedor nat” i per això es va llançar de cap amb el projecte de Verone. Un model basat en el lloguer de joies que ja funciona als Estats Units però que és pioner a Europa.

L’experiència de portar joieria

Però la idea del lloguer de joies de Verone va molt més enllà. “Es tracta de fer un smart shopping, és a dir, provo el producte i si m’enamora, me’l quedo”, explica l’emprenedor, qui assegura que d’aquesta manera fomenta l’economia col·laborativa i sostenible. Així, Verone posa a l’abast de tothom un joier en el qual, mitjançant una quota de subscripció, es poden llogar les peces que el client vulgui. I si al final vol quedar-se amb la joia, la pot adquirir. Com el rènting ja força habitual en el mercat de l’automòbil, però amb joies i amb opció de compra. I és que “moltes vegades comprem coses que acaben en un calaix, ja que només les hem utilitzat un cop”, assenyala Feliu de la Peña.

Més info: Nuclio Weekend: un cap de setmana per parir una startup

Per poder llogar les joies de Verone, la persona interessada s’ha de subscriure a un dels tres plans disponibles. El primer (Renting Casual) és el més bàsic i són 29 euros al mes per l’arrendament de tres joies mensuals d’un valor màxim de 750 euros. El segon és el Renting Chic i costa 49 euros al mes per també tres joies mensuals però d’un valor de fins a 1.500 euros. I finalment la subscripció més prèmium consisteix en el lloguer d’una sola joia valorada en més de 1.500 euros per 79 euros al mes.

D’aquesta manera, l’usuari rep gratuïtament les joies a casa i les pot gaudir durant 30 dies. Ara bé, si durant aquell temps vol fer un canvi de peça, també ho pot fer sense cap cost addicional. I és tan senzill fer la comanda de joies com la seva devolució.

Feliu de la Peña: "Verone és un 'smart shopping', és a dir, provo el producte i si m'enamora, el compro"

Feliu de la Peña assegura que el seu públic objectiu és “qualsevol persona que vol tenir l’experiència de gaudir i portar joieria, entenent com a experiència el fet que puguis anar canviant i combinant les peces en funció dels teus looks”. És per això que tenen un perfil d’usuari molt diferent, ja que la varietat de joies disponibles en la plataforma també és gran.

La startup treballa amb contractes directes i en exclusiva amb les firmes de moda, qui els cedeixen peces originals. De fet, fins i tot aquestes marques en el seu ecommerce disposen d’un apartat que els redirigeix a Verone per si el client vol llogar la joia en lloc de comprar-la. I de cada subscripció feta a Verone, es reparteix la quota entre els proveïdors i la mateixa startup.

L’empresa emergent, que compta entre els seus proveïdors marques com Argyor, Luby Lab, Misahara, Yara Figueiredo o Cervera Jewels, va tancar a principis de gener un acord amb Tous, qui va entrar en el capital de Verone. A més, actualment està tancant també un acord de col·laboració amb La Más Mona, una empresa de lloguer de vestits i accessoris de festa.

Verone, que opera en el mercat espanyol des del desembre del 2018, compta amb sis treballadors en plantilla i preveu internacionalitzar-se pròximament.

Més Informació
Nuclio Weekend: tens només 48 hores
Avui et destaquem
Comentaris