5 claus per vendre més

La tecnologia i el màrqueting automatitzat permeten a les empreses arribar a més clients estalviant temps i diners

El màrqueting automatitzat permet arribar a molts més clients de forma més ràpida. FOTO: Cedida El màrqueting automatitzat permet arribar a molts més clients de forma més ràpida. FOTO: Cedida

Tradicionalment, el màrqueting s'havia basat en la premissa "d'intentar vendre a alguna persona una cosa que no necessita però que jo necessito vendre". Així ho exposa l'expert en màrqueting digital, Josep-Lluís de Gabriel, a la xerrada Les 5 claus per vendre més i viure millor, organitzada per Eresmarketing i celebrada al Mobile World Centre. Però aquesta forma de vendre ha deixat de ser eficaç. Des del moment que les persones quan arriben els anuncis publicitaris a la televisió canvien de canal o es posen a mirar el mòbil, vol dir que els anuncis els estan molestant. O el mateix passa amb els bloquejadors de publicitat a internet. Per això, "hem de començar a trencar el concepte de màrqueting tradicional", apunta de Gabriel.

Les formes de vendre i d’arribar als consumidors han canviat, i per això les empreses han de saber adaptar-se a aquest nou entorn i aprofitar les noves tecnologies per fer campanyes publicitàries molt més específiques i dirigides a cada client en concret. Segons de Gabriel, “el màrqueting automatitzat té dos objectius: estalviar diners i estalviar temps”. Gràcies a la tecnologia, els responsables de vendes de les empreses poden arribar a molts més clients i conèixer millor els seus gustos de forma més ràpida i dedicant-hi menys hores.

"El màrqueting automatitzat té dos objectius: estalviar diners i temps"

El cas de l’empresa Consultize, una consultoria per a pimes que l’any passat va créixer un 62%, és un exemple de com el màrqueting automatitzat pot impulsar el creixement d’una companyia. Però de quina manera podem aconseguir que aquestes noves eines digitals siguin eficaces per millorar les vendes? De Gabriel considera que hi ha cinc claus fonamentals:

1 Explota els teus contactes automàticament 

Els contactes que les persones anem adquirint al llarg de la nostra vida professional són un tresor i els hem de conservar. Per això, hem de proporcionar als nostres clients la informació que realment els pot ser útil i no bombardejar-los amb missatges molestos o que no són del seu interès. Gràcies a la tecnologia, hi ha softwares que analitzen els interessos dels potencials clients i ofereixen dades sobre si un determinat missatge ha estat obert pel receptor i si ha mostrat interès per ell. “L’automatització permet arribar a moltes més persones interessades en el nostre producte i més ràpidament que de forma manual”, apunta de Gabriel.

2 Publica continguts que atreguin potencials clients

Lligat amb el punt anterior, hem de proporcionar informació d’interès pels consumidors i per això el contingut que publiquem a internet és molt important. No només és rellevant per SEO, sinó que ha de ser contingut que atregui compradors. Com escollim aquest contingut? El màrqueting automatitzat ens permet entendre què li agrada al nostre públic i ens ofereix possibles temes que poden ajudar a captar al client. Si generem contingut interessant, més fàcil és que altres pàgines web enllacin el nostre contingut i millorem el posicionament als cercadors.

3 Detecta micro-influenciadors i implica’ls a les teves campanyes

Els micro-influenciadors són persones que no són molt coneguts però que tenen un nombre de seguidors i l’impacte suficient a les xarxes socials perquè ens ajudin en les campanyes de màrqueting. Si aconseguim fer-nos aliats d’ells, podem aconseguir més repercussió. Però com els trobem? Un altre cop, hi ha programaris que rastregen per paraules clau les persones que són influenciadores en aquell sector. Així, si fem un contingut que l’influenciador comparteix a les xarxes socials, podem arribar a més persones.

4 Detecta grups segmentats i geolocalitzats

A internet hi ha molts grups i fòrums temàtics on la gent conversa. Si volem aconseguir visibilitat de la nostra marca en fòrums del sector, hem d’entrar en ells. Però possiblement llegir-nos tot el que s’ha parlat durant els últims sis mesos és una feina llarga i pesada. Per això, hi ha robots que s’aprenen i memoritzen totes les converses que s’han parlat en el grup per conèixer exactament quins temes són d’interès per aquelles persones que poden convertir-se en futurs clients.

5 Converteix (de potencials a clients)

L’objectiu del màrqueting és tancar vendes, però per això és molt important el moment en el qual s’intenta convèncer al client perquè compri. Per exemple, si fem una campanya el divendres però el consumidor a partir del migdia ja desconnecta, no hi ha cap possibilitat d’arribar a ell. Quin és el millor moment? “Segurament el moment òptim per fer la conversió és individual per a cada consumidor i depèn de la persona”, assenyala de Gabriel. Per això, la tecnologia ofereix eines que permeten als departaments de màrqueting saber en quin punt està el client: per exemple, si ha obert la newsletter, ha llegit un article, ha entrat a la meva pàgina web, s’ha mirat els preus i les promocions, possiblement aquest és el millor moment per aconseguir que realitzi la compra, perquè realment està interessat en el producte.

Més informació
L'inbound marketing que ens enamora
7 exemples de com fer del ‘packaging’ un element estratègic
Vendre més enllà del màrqueting
Avui et destaquem
El més llegit