• Empresa
  • Abertis tanca la venda de Luton per 518 milions

Abertis tanca la venda de Luton per 518 milions

L'aeroport passa a mans d'Aena i Ardian després de rebre el vist-i-plau dels organismes reguladors

Luton és el quart aeroport més important de Londres
Luton és el quart aeroport més important de Londres
Europa Press
27 de Novembre de 2013 - 06:49
Abertis ha tancat la venda de l'aeroport londinenc de Luton a Aena per un import de 518 milions d'euros en una operació que no ha generat plusvàlues significatives, segons ha informat el grup de concessions.

La transacció, acordada l'agost i que es tanca una vegada aconseguides les pertinents autoritzacions, s'emmarca en l'estratègia d'Abertis de traspassar actius madurs i centrar-se en el negoci d'infraestructures d'autopistes i telecomunicacions.

A mans d'Aena
En virtut d'aquesta política de negoci, la companyia que presideix Salvador Alemany va acordar vendre la societat concessionària de l'aeroport de Luton a un consorci controlat al 51% per Aena i que completa Ardian (AXA Private Equity).

Abertis tenia aquest aeroport a través de la societat TBI, una firma que controlava en un 90% i que estava participada per Aena al 10% restant.

En un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Abertis ha indicat que aquest aeroport hauria contribuït al resultat consolidat del grup el 2013 amb una facturació de 141 milions d'euros i un benefici brut d'explotació (Ebitda) de 46 milions d'euros.

Exercici de vendes
Al llarg d'aquest exercici, Abertis ha anat venent els aeroports de Belfast International i Stockholm Skavsta, les concessions de terminal de l'aeroport d'Orlando Sanford (Florida), el negoci de gestió aeroportuària que TBI tenia als Estats Units i l'aeroport de Cardiff.

Actualment, el grup encara té participació en el Grup Aeroportuari del Pacífic (GAP) a Mèxic i la concessió de l'aeròdrom de Montenegro Bay a Jamaica, si bé figuren com "actius disponibles per a la venda".

En una presentació a analistes i inversors a París, Abertis va exposar l'"estratègia de focalització" que actualment porta a terme per centrar-se en els negocis de gestió d'infraestructures de telecomunicacions i autopistes.

Segons ha indicat el grup, en virtut d'aquesta estratègia, en els últims exercicis ha executat desinversions per valor de 4.000 milions d'euros en actius d'autopistes, aparcaments, logística i aeroports, i ha realitzat inversions de 3.800 milions en autopistes i telecomunicacions.