
01
d'Agost
de
2013
Act.
01
d'Agost
de
2013
Abertis prossegueix l'estratègia de desprendre's d'aeroports. Després de vendre els aeroports de Belfast i Estocolm Skavsta per 284 milions d'euros, ara ha estat el torn del London Luton Airport, una venda que ha tancat per 502 milions d'euros. El comprador ha estat un consorci format per Aena (51%) i Axa Private Equity (49%).
La companyia catalana d'infraestructures ha acordat la transacció a través de la societat TBI, de la qual en té el control del 90% –mentre que Aena Internacional disposa de l'altre 10%–. La contribució de la venda d'aquest actiu a Abertis es xifra en 141 milions d'ingressos i 46 milions d'Ebitda (beneficis abans d'impostos).
L'operació es troba pendent de l'autorització de les autoritats de la competència, el consell municipal de Luton i el consell de Ministres del Govern espanyol. L'aeroport de Londres Luton formava part d'Abertis des del 2005, després de l'adquisició –juntament amb Aena Internacional– de l'operadora britànica TBI.
Aeroports en venda
La venda de l'aeroport de Luton s'emmarca dins de l'estratègia d'Abertis de revisió constant de la seva cartera per optimitzar la base d'actius de la companyia. En aquest sentit, la setmana passada l'empresa barcelonina va anunciar un acord amb ADC&HAS Airports Worldwide per vendre els aeroports de Belfast i Estocolm Skavsta, així com les concessions de terminal de l'aeroport d'Orlando Sanford i el negoci de la gestió aeroportuària de TBI als Estats Units per un import de 284 milions d'euros en efectiu. A més, el març passat, Abertis ja va arribar a un acord amb el govern de Gales per a la venda de l'aeroport de Cardiff per 61 milions d'euros.
A partir d'ara, el negoci aeroportuari d'Abertis es limita a la seva participació en el Grup Aeroportuari Pacífic (GAP) a Mèxic, així com la concessió de l'aeroport de Montego Bay a Jamaica. La multinacional catalana té aquests dos actius en venda.
La companyia catalana d'infraestructures ha acordat la transacció a través de la societat TBI, de la qual en té el control del 90% –mentre que Aena Internacional disposa de l'altre 10%–. La contribució de la venda d'aquest actiu a Abertis es xifra en 141 milions d'ingressos i 46 milions d'Ebitda (beneficis abans d'impostos).
L'operació es troba pendent de l'autorització de les autoritats de la competència, el consell municipal de Luton i el consell de Ministres del Govern espanyol. L'aeroport de Londres Luton formava part d'Abertis des del 2005, després de l'adquisició –juntament amb Aena Internacional– de l'operadora britànica TBI.
Aeroports en venda
La venda de l'aeroport de Luton s'emmarca dins de l'estratègia d'Abertis de revisió constant de la seva cartera per optimitzar la base d'actius de la companyia. En aquest sentit, la setmana passada l'empresa barcelonina va anunciar un acord amb ADC&HAS Airports Worldwide per vendre els aeroports de Belfast i Estocolm Skavsta, així com les concessions de terminal de l'aeroport d'Orlando Sanford i el negoci de la gestió aeroportuària de TBI als Estats Units per un import de 284 milions d'euros en efectiu. A més, el març passat, Abertis ja va arribar a un acord amb el govern de Gales per a la venda de l'aeroport de Cardiff per 61 milions d'euros.
A partir d'ara, el negoci aeroportuari d'Abertis es limita a la seva participació en el Grup Aeroportuari Pacífic (GAP) a Mèxic, així com la concessió de l'aeroport de Montego Bay a Jamaica. La multinacional catalana té aquests dos actius en venda.