Acco: la compra de Norwegian per IAG posa en risc la competència

L'Autoritat Catalana de la Competència alerta que la integració de les companyies reduiria el nombre d'ofertes en diferents rutes aèries

Un avió de Norwegian amb el 'finger' a la pista de l'aeroport del Prat | ACN Un avió de Norwegian amb el 'finger' a la pista de l'aeroport del Prat | ACN

L'Autoritat Catalana de la Competència (Acco) ''alerta'' que la possible compra de Norwegian per part del grup IAG ''haurà de ser analitzada en profunditat atès que podria comportar riscos per a la competència en l'aeroport del Prat i representar una reducció en el benestar dels ciutadans de Catalunya''. Una anàlisi preliminar que ha fet aquets organisme indica que en 17 vols des de l'aeroport del Prat es produeixen solapaments entre les dues companyies i fins i tot es podria donar el cas que en 4 destinacions, dos d'elles corresponents a vols intercontinentals, IAG passes a gestionar la ruta en règim de monopoli. Acco assegura que aquesta reducció de la competència en un nombre considerable de rutes acabaria suposant un increment del preu de les tarifes o una reducció de la qualitat del servei.

L'estudi preliminar que ha fet Acco indica que si l'operació s'acabés realitzat i fos autoritzada sense condicions, es produiria diferents impactes de reducció de la competència. Per exemple, en 4 destinacions es passaria de tenir dos operadors a un únic competidor (Dubrovnik, Göteborg, Los Angeles i Oakland); en set destinacions es passaria de 3 a 2 competidors (Copenhaguen, Düsseldorf, Edimburg, Gran Canària, Hèlsinki, Reykjavík i Oslo); en quatre destinacions es passaria de 4 a 3 operadors (Estocolm, Hamburg, Tel Aviv i Tenerife); a Londres de 5 a 4; i a Varsòvia de 6 a 5.

Més informació
IAG obre la porta a llançar una OPA sobre Norwegian
IAG llança Level per competir amb Norwegian
El Prat tindrà l'únic vol directe a San Francisco des d'Espanya
Avui et destaquem
El més llegit