• Empresa
  • Adolfo Domínguez perd 12,2 MEUR al primer semestre

Adolfo Domínguez perd 12,2 MEUR al primer semestre

La marca de moda multiplica per dos les pèrdues registrades respecte de l'any anterior

Una de les botigues d'Adolfo Dominguez
Una de les botigues d'Adolfo Dominguez
Europa Press
02 de Novembre de 2015
Act. 02 de Novembre de 2015
Adolfo Domínguez va registrar unes pèrdues netes de 12,2 milions d'euros en el primer semestre del seu exercici fiscal, la qual cosa suposa més que doblar ( 145,9%) les registrades en el mateix període de l'any anterior, quan va perdre 5,05 milions d'euros.

Per la seva banda, les pèrdues abans d'impostos es van situar en 11,8 milions d'euros entre març i agost d'aquest any, enfront de les de 5,8 milions d'euros registrades un any abans.

Les vendes de la companyia en els primers sis mesos del seu exercici fiscal, que es va iniciar al març, es van situar en 51,39 milions d'euros, un 11,6% menys que en les mateixes dates de l'any anterior, quan l'empresa va facturar 58,1 milions d'euros.

L'empresa va registrar un resultat operatiu o Ebitda recurrent negatiu de 5,29 milions d'euros, enfront de l'obtingut en el mateix període de l'any anterior, també negatiu, de 0,3 milions d'euros ( 1.627,5%).

D'altra banda, el deute financer net de la companyia es va reduir un 18,5% pel que fa al primer semestre del 2014, en passar de 12 milions d'euros a 9,8 milions d'euros.

El grup continua duent a terme el seu pla d'ajust de punts de venda no rendibles, per la qual cosa ha reduït el nombre dels mateixos en 65 unitats netes des del tancament del primer semestre de 2014, 21 d'ells durant el present any fiscal, entre març i agost de 2015.

En concret, a Espanya i Portugal la companyia va dur a terme una reducció neta de 55 punts de venda durant els últims 12 mesos com a resultat d'aquest pla de reestructuració de tendes, que preveu el tancament de punts de venda no estratègics que o bé no registren un Ebitda positiu o bé, com en el cas de les franquícies, el resultat no és prou satisfactori per al propietari o financerament rendible per al grup.

A causa del pla d'ajust, les botigues tancades han deixat d'aportar 5,2 milions d'euros a la xifra de vendes respecte al mateix període de l'any anterior i les àrees més afectades han estat la península ibèrica (2,9 milions d'euros) i resta del món (1,5 milions d'euros).