• Empresa
  • Adolfo Domínguez vol vendre un edifici al Passeig de Gràcia

Adolfo Domínguez vol vendre un edifici al Passeig de Gràcia

La companyia de moda proposarà a la junta desprendre's d'un immoble a Barcelona taxat en 16,18 milions

Una de les botigues d'Adolfo Dominguez
Una de les botigues d'Adolfo Dominguez
Europa Press
11 de Novembre de 2015
Act. 11 de Novembre de 2015
Adolfo Domínguez proposarà en una junta extraordinària d'accionistes que celebrarà previsiblement el proper 12 de desembre la venda d'un immoble situat en el Passeig de Gràcia de Barcelona taxat en 16,18 milions d'euros.

La venda es podrà estructurar en la forma jurídica que l'òrgan d'administració de la firma gallega estimi més convenient per als interessos de la companyia, segons consta en l'ordre del dia de la junta remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Aquesta transacció no es realitzaria, en cap cas, per un preu brut inferior al de la taxació de l'actiu obtingut per la companyia el 2012, que ascendia a 16,18 milions d'euros i, en tot cas, es duria a terme mitjançant un procés competitiu en el qual es valorarien les ofertes que puguin rebre's comptant amb l'assessorament d'experts en aquest tipus d'operacions.

Adolfo Domínguez va registrar unes pèrdues netes de 12,2 milions d'euros en el primer semestre del seu exercici fiscal, la qual cosa suposa més que doblar ( 145,9%) les registrades en el mateix període de l'any anterior, quan va perdre 5,05 milions d'euros.

Les vendes de la companyia en els primers sis mesos del seu exercici fiscal, que es va iniciar al març, es van situar en 51,39 milions d'euros, un 11,6% menys que en les mateixes dates de l'any anterior, quan l'empresa va facturar 58,1 milions d'euros.

D'altra banda, el deute financer net de la firma gallega es va reduir un 18,5% pel que fa al primer semestre del 2014, en passar de 12 milions d'euros a 9,8 milions d'euros.

Tancament de punts de venda
El grup continua duent a terme el seu pla d'ajust de punts de venda no rendibles, per la qual cosa ha reduït el nombre de botigues en 65 unitats des del tancament del primer semestre de 2014, 21 d'elles durant el present any fiscal, entre març i agost de 2015.

En concret, a Espanya i Portugal la companyia va dur a terme una reducció de 55 punts de venda durant els últims 12 mesos com a resultat d'aquest pla de reestructuració de botigues, que preveu el tancament de punts de venda no estratègics que o bé no registren un Ebitda positiu o bé, com en el cas de les franquícies, el resultat no és prou satisfactori per al propietari o financerament rendible per al grup.

A causa del pla d'ajust, les botigues tancades han deixat d'aportar 5,2 milions d'euros a la xifra de vendes respecte al mateix període de l'any anterior i les àrees més afectades han estat Iberia (2,9 milions d'euros) i resta del món (1,5 milions d'euros).