Aigua de Sant Aniol vol créixer un 60% en dos anys

L'empresa gironina vol reforçar la seva presència a restaurants i supermercats catalans i les exportacions

La planta que Aigua de Sant Aniol té a la Garrotxa
La planta que Aigua de Sant Aniol té a la Garrotxa
Aigua de Sant Aniol preveu créixer més d'un 60% en dos anys i superar els 4 milions d'euros de facturació. La meitat d'aquest percentatge ja l'ha assolit durant el 2014 i ara espera reproduir-lo també al llarg d'aquest exercici. Segons explica el director general, Ferran Ribalta, l'aposta de l'empresa passa per tres eixos: reforçar la presència a restaurants (sobretot, de categoria), impulsar vendes en supermercats i potenciar l'exportació. Aigua de Sant Aniol ja té presència a Estats Units i Japó, i ara vol estendre's més al sud-est asiàtic (obrint mercats com Filipines i Tailàndia). L'empresa gironina preveu ampliar la plantilla i fa poc ha invertit mig milió d'euros a la planta embotelladora de la Garrotxa.

Aigua de Sant Aniol ha tancat el 2014 incrementant un 30% la xifra de negoci i facturant 3,5 milions d'euros. L'empresa gironina està centrada sobretot al mercat català, on hi ven gairebé el 90% de tota la producció que surt de la planta embotelladora.

Aigua de Sant Aniol envasa en format PET -és a dir, plàstic- i vidre premium. Des d'ampolles de 25 centilitres fins a garrafes de 5 litres. Segons explica el seu director general, l'empresa no fa marca blanca, amb l'objectiu de posicionar-se dins el segment de les aigües de qualitat. "Som l'única aigua d'origen volcànic de Catalunya, i aquest és el lema que ens identifica", concreta Ribalta.

Durant l'any passat, l'empresa va centrar la seva estratègia en tres eixos. El primer va ser reforçar presència al sector de l'hostaleria, on Aigua de Sant Aniol hi fa el 65% del negoci. "Ens hem associat amb restaurants d'estrella Michelin, grups de restauració i hotels que aportin valor a la nostra marca", explica el director general.

A banda, Aigua de Sant Aniol també ha començat a impulsar les vendes a supermercats, on fins ara -admet Ribalta- hi tenien poca presència. "Aquesta és la nostra pota més feble; normalment, al sector de l'aigua embotellada, el 70% del negoci es fa a supermercats i la resta a hostaleria, però nosaltres tenim aquest percentatge invertit", indica el director general.

Sense voler arribar a capgirar números, però, Ribalta sí que avança que la intenció és anar creixent en aquest segment de mercat. "L'objectiu seria que la distribució a supermercats i alimentació superés el 40%", concreta el director general. De moment, Aigua de Sant Aniol ja ha incrementat vendes a comarques gironines, i ara l'aposta de la firma passa per tenir més presència a lineals de Barcelona, Tarragona i Lleida ciutat.

Per últim, el tercer dels eixos que ha marcat el creixement del 2014 ha estat l'exportació. Actualment, Aigua de Sant Aniol ven el 10% de la producció total a l'exterior. Estats Units és el primer mercat, seguit del Japó, però també n'ha obert a Singapur, Indonèsia, Oceania, Austràlia i Nova Zelanda. Sobretot, aquí hi ven a hostaleria (un sector que es coneix com a horeca).

Un 35% aquest 2015
Per a aquest 2015, l'empresa preveu reproduir el creixement assolit continuant amb aquestes línies comercials. A més, Aigua de Sant Aniol també rellançarà la marca, amb una nova ampolla i una nova imatge que sortiran al mercat aquest abril. "S'inspiren en els valors de puresa volcànica i, amb això, ens volem consolidar dins el segment premium", indica Ferran Ribalta.

"Aquest any volem créixer tant en horeca, com en alimentació, com en exportació", concreta el director general. I hi afegeix: "Les expectatives són bones, preveiem incrementar la xifra de negoci entre un 30 i un 35% i superar els 4,3 milions d'euros de facturació; i de fet, hem tancat el mes de gener complint objectius".

Potenciar presència a restaurants de categoria, estendre's a supermercats d'arreu de Catalunya i obrir nous mercats són les apostes que fa l'empresa gironina aquest 2015. Parlant d'exportació, Ferran Ribalta concreta que volen estendre's més al sud-est asiàtic (arribant a Filipines i Tailàndia) però també engegar vendes als Emirats Àrabs.

Inversió de mig milió d'euros
Aigua de Sant Aniol ha invertit mig milió d'euros a la planta embotelladora de la Garrotxa per millorar el sistema de producció. A grans trets, el que s'ha fet millorar la tecnologia en algunes línies de producció, cosa que ha permès envasar més garrafes per minut o, gràcies a un nou robot, poder paletitzar més d'un format al mateix temps.

L'empresa gironina va envasar l'any passat 20 milions d'ampolles des de la seva planta, on hi treballen una trentena d'empleats. Ferran Ribalta explica que les perspectives de creixement inclouen també ampliar plantilla contractant cinc nous treballadors (tres a planta i dos comercials).
Avui et destaquem
Comentaris