El propietari de La Tagliatella compra Sushi Shop

El grup AmRest Holdings es fa amb el 100% de les accions de l'operadora líder de restauració japonesa per 164 milions d'euros

Imatge d'un restaurant La Tagliatella | EP Imatge d'un restaurant La Tagliatella | EP

AmRest Holdings, del que formen part marques com La Tagliatella o la franquiciada KFC, s'ha fet amb el 100% de les accions de Sushi Shop, operadora líder de restauració japonesa d'origen francès, per un preu estimat de 164 milions d'euros.

El grup polonès AmRest, l'operador de restaurants més gran a Europa Central i Oriental, consuma així l'acord de compra que va signar el passat 25 de juliol amb els venedors, entre ells el fons d'inversió Naxicap Partners SA i Grégory Marcià, cofundador de Sushi Shop.

El preu estimat de la compra pel 100% de les accions de Sushi Shop en la data de consumació ronda els 164 milions d'euros i el valor de l'empresa és de 240 milions d'euros, segons ha informat la companyia en un comunicat remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Addicionalment, s'ha acordat el pagament als venedors d'una quantitat addicional (earn-out) de 10 milions d'euros quan Sushi Shop aconsegueixi determinats indicadors clau (KPI) financers fixats per al 2018.

L'operació compta amb totes les aprovacions i condicions a les quals es trobava subjecta. D'aquesta forma, AmRest passa a ser propietari de la cadena líder a Europa de restaurants de menjar japonès, integrada per 165 establiments, dels quals prop d'un terç són restaurants en franquícia.

Segons va indicar en el seu moment el grup polonès, aquesta adquisició reforçarà la seva cartera gràcies a la incorporació "d'una marca ben afermada en el segment del sushi, una categoria amb gran atractiu" per al seu model de negoci. En la mateixa línia, va destacar que l'oferta de Sushi Shop representarà una important potenciació de les plataformes de menjar a domicili del grup.

Els restaurants Sushi Shop estan presents principalment a França, on hi ha un 72% del negoci, i en altres onze països, entre ells, Espanya, Bèlgica, Gran Bretanya, Alemanya, Suïssa i Itàlia. El model de negoci d'AmRest correspon principalment als canals d'entrega a domicili (que representa un 55% de les vendes) i menjar per portar (un 32% de les vendes).

Durant el tercer trimestre de l'any, AmRest, amb marques pròpies com La Tagliatella, Blue Frog i KAAB i que gestiona les franquícies de Pizza Hut, Starbucks i Burger King, ha elevat les seves vendes un 11% al mercat espanyol. El creixement dels ingressos totals del grup en tots els països on opera ha ascendit a 392 milions d'euros, la qual cosa representa un augment del 23,2% en comparació del mateix període de 2017. 

Més informació
La cuina italiana ‘made in Lleida’
L’hamburguesa desperta la gana dels inversors
La Tagliatella entra en el consell d'administració de Glovo
Avui et destaquem
El més llegit