![Els fundadors d'Odysseus | Cedida Els fundadors d'Odysseus | Cedida](https://www.viaempresa.cat/uploads/s1/27/06/88/87/els-fundadors-d-odysseus.jpeg)
Trobar la inspiració per a un viatge, així com les rutes, els vols, els hotels, activitats, restaurants, etc., en una sola plataforma sembla impossible. Sovint, la inspiració arriba a través de xarxes socials com Instagram, seguint els viatges d'influencers, i després es busquen els vols a plataformes com Skyscanner, els hotels a Booking i les activitats a Civitatis. Davant d’aquesta realitat, neix el 2022 amb el suport de Barcelona ActivaOdysseus, una app "tot en un" que facilita la inspiració per trobar un destí i organitzar tot el que implica preparar un viatge, o com el defineixen els seus fundadors: "el fill entre Booking i Instagram".
“Volem posicionar-nos com el marketplace únic on un viatger pugui inspirar-se i configurar un viatge a tots els nivells possibles: des d’allotjament i oferta complementària fins al transport”, explica a VIA EmpresaÀngel Pérez, cofundador d’Odysseus i llicenciat en Direcció d’Empreses Hoteleres. És una plataforma, en versió app, que barreja aquests dos components d’inspiració, reserva i part social. “És a dir, veure itineraris, llocs per descobrir i tenir la capacitat de reservar vols, hotels, activitats, restaurants, tot amb un sol clic”, afegeix Pau Alòs, cofundador i enginyer informàtic.
Alòs (Odysseus): "Veure itineraris, llocs per descobrir i tenir la capacitat de reservar vols, hotels, activitats, restaurants, tot amb un sol clic"
Arran d’aquesta necessitat, Pérez, juntament amb els seus tres socis Marc Novillo (enginyer de producte), Pau Alòs (enginyer informàtic) i Dani Vazquez (desenvolupament de software), es van posar a treballar per convertir-se en un intermediari de serveis turístics. “Nosaltres venem a un client final i fem d’intermediaris amb els principals proveïdors, tant de vols com d’hotels. El nostre model és similar al de les agències de viatges actuals: agafem l'oferta d’aquests proveïdors, la fem nostra, creem un pack personalitzat i l’oferim a qui estigui interessat en aquell viatge”, afegeix Pérez.
Odysseus prepara el seu llançament per al 2025 amb l'objectiu de facturar 200.000 euros
En aquest punt, el cofundador confessa que el producte encara no ha sortit al mercat perquè continuen fent proves pilots, tot i que l’objectiu és llançar-lo el 2025. “L'objectiu principal per al 2025 és treure l'aplicació al mercat”, apunta Pérez. La startup catalana té com a meta assolir els 200.000 euros de facturació a finals de 2025. Fins ara, l'empresa ha requerit una inversió de 100.000 euros que han estat autofinançats. Per al primer trimestre de 2025, planegen una ronda de finançament d'uns 250.000 euros.
La startup catalana té com a meta assolir els 200.000 euros de facturació a finals de 2025
A més, Pérez preveu consolidar l’equip el 2025. Tots els membres actuals treballen en multinacionals, però els agradaria poder dedicar-se al projecte a temps complet si aquest prospera. “Emprendre i treballar alhora és difícil. Per això, volem treure el projecte a temps complet, fer les primeres contractacions i crear el primer equip, o millor dit, el primer grup de companys de viatge”, conclou.