
23
de Març
de
2014
Act.
24
de Març
de
2014
El Grup Alimentari Argal, que aquest any celebra el seu centenari, invertirà vora dos milions d'euros en el llançament al mercat de la seva nova marca Oliving, amb la qual comercialitzarà una gamma premium d'embotits elaborats amb oli d'oliva verge extra.
L'empresa fabricarà aquests productes a la seva planta de Miralcamp (Pla d'Urgell), el més gran dels tres centres de producció que té a Espanya, juntament amb els de Lumbier (Navarra) i Fregenal de la Serra (Badajoz).
Per aquest llançament, Argal s'ha aliat amb la companyia grega Creta Farm per elaborar aquesta nova gamma de productes -amb menys greix animal i amb oli pur d'oliva- que estarà a la venda en xarcuteries i supermercats de tot l'Estat espanyol a partir de la segona quinzena d'abril. El grup espanyol gestionarà 100% de la societat i s'encarregarà de la fabricació i la distribució de la nova marca gourmet, mentre que Creta Farm aportarà el coneixement, ja que l'empresa helena té patentada la tècnica i la tecnologia d'elaboració, segons ha explicat el president d'Argal, Antoni Escribà.
A Grècia, aquest producte va arribar al mercat l'any 2012 i ha tingut "un èxit extraordinari", ha comentat l'empresari, que assegura que Creta Farm ha multiplicat per 10 la seva facturació en sis anys, fins arribar a 100 milions d'euros. Argal espera repetir aquest èxit a Espanya, on la companyia porta més de dos anys testant al mercat la nova gamma Argal Oliving, que per ara inclou cuits al tall i a llesques (chopped i pit de gall dindi i pernil cuit), així com salsitxes i patés.
Innovació, eix estratègic
El llançament de nous productes innovadors és precisament un dels eixos estratègics de present i de futur de la companyia, que confia que la marca Oliving li permeti afermar i enfortir la seva posició al mercat espanyol de carnis, en el qual té una quota de mercat del 2,54 %, segons dades de Nielsen. Pràcticament la meitat del mercat correspon a marques blanques o del distribuïdor, mentre que la resta del pastís se'l reparteixen un gran nombre de fabricants, encapçalats per Campofrío (12,94 %), El Pozo (9,13 %) i, en tercera posició, Argal.
Repte internacional
L'altre gran repte de la companyia és continuar la seva internacionalització i reforçar la seva presència a la Unió Europa, a països com Alemanya, França, Bèlgica o Escandinàvia, on "hi ha molta cultura de consumir curats del mercat espanyol". Argal creu que té recorregut per créixer en aquests mercats, però vol també ser present en països com Mèxic, Japó i el Brasil.
El grup va facturar l'any passat 183 milions d'euros, un 13 % més que el 2012, i espera seguir creixent en els dos pròxims anys, fins arribar el 2015 a unes vendes de 225 milions, un 23 % més. Argal espera també elevar el pes de la seva exportacions. Les vendes a l'exterior van ser de 35 milions d'euros el 2013, una xifra que per al 2015 podrien rondar els 48 milions, un 37 % més.
Per aquest llançament, Argal s'ha aliat amb la companyia grega Creta Farm per elaborar aquesta nova gamma de productes -amb menys greix animal i amb oli pur d'oliva- que estarà a la venda en xarcuteries i supermercats de tot l'Estat espanyol a partir de la segona quinzena d'abril. El grup espanyol gestionarà 100% de la societat i s'encarregarà de la fabricació i la distribució de la nova marca gourmet, mentre que Creta Farm aportarà el coneixement, ja que l'empresa helena té patentada la tècnica i la tecnologia d'elaboració, segons ha explicat el president d'Argal, Antoni Escribà.
A Grècia, aquest producte va arribar al mercat l'any 2012 i ha tingut "un èxit extraordinari", ha comentat l'empresari, que assegura que Creta Farm ha multiplicat per 10 la seva facturació en sis anys, fins arribar a 100 milions d'euros. Argal espera repetir aquest èxit a Espanya, on la companyia porta més de dos anys testant al mercat la nova gamma Argal Oliving, que per ara inclou cuits al tall i a llesques (chopped i pit de gall dindi i pernil cuit), així com salsitxes i patés.
Innovació, eix estratègic
El llançament de nous productes innovadors és precisament un dels eixos estratègics de present i de futur de la companyia, que confia que la marca Oliving li permeti afermar i enfortir la seva posició al mercat espanyol de carnis, en el qual té una quota de mercat del 2,54 %, segons dades de Nielsen. Pràcticament la meitat del mercat correspon a marques blanques o del distribuïdor, mentre que la resta del pastís se'l reparteixen un gran nombre de fabricants, encapçalats per Campofrío (12,94 %), El Pozo (9,13 %) i, en tercera posició, Argal.
Repte internacional
L'altre gran repte de la companyia és continuar la seva internacionalització i reforçar la seva presència a la Unió Europa, a països com Alemanya, França, Bèlgica o Escandinàvia, on "hi ha molta cultura de consumir curats del mercat espanyol". Argal creu que té recorregut per créixer en aquests mercats, però vol també ser present en països com Mèxic, Japó i el Brasil.
El grup va facturar l'any passat 183 milions d'euros, un 13 % més que el 2012, i espera seguir creixent en els dos pròxims anys, fins arribar el 2015 a unes vendes de 225 milions, un 23 % més. Argal espera també elevar el pes de la seva exportacions. Les vendes a l'exterior van ser de 35 milions d'euros el 2013, una xifra que per al 2015 podrien rondar els 48 milions, un 37 % més.