Avui en dia Internet està ple d'oportunitats i Atrapalo les concentra totes en una única pàgina web. L'empresa catalana, creada al juny de l'any 2000, es defineix per "oferir oci de qualitat al millor preu", missió que l'ha portat a aconseguir més de set milions d'usuaris i facturar 221 milions d'euros.
Visionaris d'Internet
"Tot va començar amb una conversa de cafè, en un bar de Barcelona, entre quatre amics que vam decidir provar de vendre les entrades sobrants dels teatres per Internet", recorda Nacho Sala, un dels socis fundadors i director de màrqueting de l'empresa. Així neix Atrapalo, amb una inversió inicial de 360.000 euros, "una quantitat molt inferior a les aportacions necessàries per desenvolupar altres negocis a Internet".
La companyia va néixer a la xarxa i se sent digital. Va ser una de les empreses pioneres a Espanya en crear un aparador d'oci a Internet, principalment d'ofertes d'espectacles i concerts, i poc a poc va anar incorporant els hotels, viatges i vols, i finalment els restaurants, al 2003. "Muntar una empresa només centrada en el negoci dels viatges era molt arriscat, hi havia molta competència", argumenta Sala.
El pal de paller
Segons el director de màrqueting, "les ofertes a Internet han vingut per a quedar-se i apostar pel canal digital ha estat una de les claus de l'èxit de la companyia". Els tres eixos del producte d'Atrapalo són la descripció objetiva, el preu i les opinions dels usuaris, "cada dia amb més pes" dins l'estratègia de l'empresa. De fet, des del web, s'incentiva l'apartat d'opinions per recollir els comentaris dels usuaris i crear així una potent eina de prescripció.
A diferència d'altres marques com Lets Bonus, Privalia o Grupon, on l'usuari només pot gaudir dels descomptes durant un temps molt curt, l'aparador d'Atrapalo incorpora nous productes però manté sempre una col·lecció permanent. "A la llarga, aquesta permanència ha consolidat les relacions amb els nostres proveïdors", explica Sala.
L'usuari infidel
Un dels avantatges d'Internet és la varietat del públic al que s'arriba. "Un usuari que compra un creuer de Celebrity Cruises pot diferir bastant del que compra un abonament pel Primavera Sound, així que, fer un fotografia del perfil de comprador és complicat", comenta el fundador.
Actualment, Atrapalo compta amb 7.8 milions d'usuaris, el 61% del qual, són dones. Segons Sala, "la repetició és molt complicada a Internet ja que l'usuari és infidel per naturalesa". Ara bé, Atrapalo té clar que la fidelització no passa per un sistema de punts, sinó perquè la pàgina web funcioni al 100%: "Si el portal no funciona o triga més del que l'usuari ha previst, la fidelització s'acaba en 30 segons".
El portal hispà del temps lliure
Espanya continua creixent en número de ventes on-line, i el mateix succeïx amb els països de l'Amèrcia Llatina, on Mèxic destaca pel seu gran creixement. L'expansió internacional d'Atrapalo es centra precisament en aquest gran mercat. Al 2009, l'empresa catalana va començar la seva expansió a Xile, seguida d'Itàlia, i ara ja té presència a Colòmbia, Perú, Brasil, Guatemala, Panamà i Costa Rica. "Hem apostat pel mercat llatinoamericà", conclou Sala.
Visionaris d'Internet
"Tot va començar amb una conversa de cafè, en un bar de Barcelona, entre quatre amics que vam decidir provar de vendre les entrades sobrants dels teatres per Internet", recorda Nacho Sala, un dels socis fundadors i director de màrqueting de l'empresa. Així neix Atrapalo, amb una inversió inicial de 360.000 euros, "una quantitat molt inferior a les aportacions necessàries per desenvolupar altres negocis a Internet".
La companyia va néixer a la xarxa i se sent digital. Va ser una de les empreses pioneres a Espanya en crear un aparador d'oci a Internet, principalment d'ofertes d'espectacles i concerts, i poc a poc va anar incorporant els hotels, viatges i vols, i finalment els restaurants, al 2003. "Muntar una empresa només centrada en el negoci dels viatges era molt arriscat, hi havia molta competència", argumenta Sala.
El pal de paller
Segons el director de màrqueting, "les ofertes a Internet han vingut per a quedar-se i apostar pel canal digital ha estat una de les claus de l'èxit de la companyia". Els tres eixos del producte d'Atrapalo són la descripció objetiva, el preu i les opinions dels usuaris, "cada dia amb més pes" dins l'estratègia de l'empresa. De fet, des del web, s'incentiva l'apartat d'opinions per recollir els comentaris dels usuaris i crear així una potent eina de prescripció.
A diferència d'altres marques com Lets Bonus, Privalia o Grupon, on l'usuari només pot gaudir dels descomptes durant un temps molt curt, l'aparador d'Atrapalo incorpora nous productes però manté sempre una col·lecció permanent. "A la llarga, aquesta permanència ha consolidat les relacions amb els nostres proveïdors", explica Sala.
L'usuari infidel
Un dels avantatges d'Internet és la varietat del públic al que s'arriba. "Un usuari que compra un creuer de Celebrity Cruises pot diferir bastant del que compra un abonament pel Primavera Sound, així que, fer un fotografia del perfil de comprador és complicat", comenta el fundador.
Actualment, Atrapalo compta amb 7.8 milions d'usuaris, el 61% del qual, són dones. Segons Sala, "la repetició és molt complicada a Internet ja que l'usuari és infidel per naturalesa". Ara bé, Atrapalo té clar que la fidelització no passa per un sistema de punts, sinó perquè la pàgina web funcioni al 100%: "Si el portal no funciona o triga més del que l'usuari ha previst, la fidelització s'acaba en 30 segons".
El portal hispà del temps lliure
Espanya continua creixent en número de ventes on-line, i el mateix succeïx amb els països de l'Amèrcia Llatina, on Mèxic destaca pel seu gran creixement. L'expansió internacional d'Atrapalo es centra precisament en aquest gran mercat. Al 2009, l'empresa catalana va començar la seva expansió a Xile, seguida d'Itàlia, i ara ja té presència a Colòmbia, Perú, Brasil, Guatemala, Panamà i Costa Rica. "Hem apostat pel mercat llatinoamericà", conclou Sala.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.