• Empresa
  • Barcelona acollirà un TEDx sobre igualtat de gènere

Barcelona acollirà un TEDx sobre igualtat de gènere

Sandberg, número dos de Facebook, participarà en la trobada sobre l'empoderament econòmic de les dones

    L'executiva de Facebook ha remarcat que la igualtat a Espanya està molt lluny de com es troba a altres països
    L'executiva de Facebook ha remarcat que la igualtat a Espanya està molt lluny de com es troba a altres països
    Europa Press
    30 d'Abril de 2015
    Act. 04 de Maig de 2015
    Un miler de persones participaran el 10 de juny al Casino del Poblenou de Barcelona en el congrés TEDx sobre igualtat de gènere més important a Espanya, que atraurà experts internacionals per debatre sobre com estimular les inversions en projectes de dones emprenedores, ha informat aquest dijous l'organització en un comunicat.

    Amb el títol de It's time to shift the balance (És hora d'inclinar la balança), l'esdeveniment vol evidenciar que "és el moment de parlar del potencial de les dones com una via per empoderar econòmicament aquest país", ha assenyalat la directora, Aurélie Salvaire. Entre els ponents, ha destacat la presència de Sheryl Sandberg, número dos de Facebook, i ha remarcat que la igualtat a Espanya està molt lluny de com es troba a altres països.

    Diferents veus per un mateix clam 
    Aquesta edició de TedxBarcelona Woman estarà protagonitzada també per veus masculines que lluiten per empoderar les dones i ajudar al màxim a millorar la seva presència tant a empreses com a universitats, mitjans de comunicació, comunitats i entorns digitals, com és el cas del directiu del Barça i emprenedor Dídac Lee.

    També hi seran presents l'exjugadora de bàsquet Amaya Valdemoro, l'exmodel Patricia Soley-Beltran, la cineasta Nora Poggi, el sociòleg Tomás Agnemo i Mariane Pearl, la dona que va lluitar després de perdre el seu marit, corresponsal de Wall Street Journal, a mans d'un grup fonamentalista islàmic pakistanès, quan ella estava embarassada de cinc mesos i la història de la qual Angelina Jolie va portar a la pantalla gran.

    Per crear economies més fortes, aconseguir els objectius de desenvolupament i sostenibilitat convinguts internacionalment i millorar la qualitat de vida de les dones és fonamental empoderar-les perquè participin plenament en la vida econòmica, en tots els seus sectors, ha destacat Salvaire.

    Inversió, mediació i igualtat 
    La jornada girarà entorn de tres eixos: Invest in Women, per demostrar per què és rendible invertir en dones; Women in Media, que analitzarà quina representació de dones hi ha actualment als mitjans de comunicació i Get men involved in gender equity, sobre com molts homes s'uneixen a la lluita per una societat més equilibrada.

    També es dedicarà un espai a aquelles emprenedores assistents que vulguin explicar els seus projectes i empreses que han posat en marxa a inversors i experts durant un moment del TEDx.