
La Comissió Europea ha acusat aquest dijous la xarxa social xinesa TikTok de violar la Llei de Serveis Digitals europea (DSA, per les seves sigles en anglès) per la manca de transparència a la seva biblioteca d'anuncis, malgrat l'obligació de les grans plataformes de registrar dades sobre el contingut, el perfil objectiu i qui finança la publicitat al seu sistema.
La normativa comunitària permet ara a la companyia asiàtica un termini per examinar i respondre a les acusacions, però aquest pas formal obre la via a l'Executiu comunitari per imposar multes de fins a un 6% del volum de negoci anual mundial de TikTok si persisteix en l'incompliment passat aquest període.
El que retreuen els serveis comunitaris a l'empresa és que TikTok no proporciona la informació necessària sobre el contingut dels anuncis, els usuaris als quals es dirigeixen aquests anuncis i qui va pagar per ells.
El que retreuen els serveis comunitaris a l'empresa és que TikTok no proporciona la informació necessària sobre el contingut dels anuncis
A més, el registre (o 'repositori') que ha posat en marxa TikTok com a part de les demandes de la DSA no compleix amb el requisit de permetre al públic buscar anuncis de forma exhaustiva sobre la base d'aquesta informació, cosa que limita la utilitat de l'eina.
Brussel·les considera "fonamental" la biblioteca d'anuncis perquè els investigadors i la societat civil detectin anuncis fraudulents, campanyes d'amenaces híbrides, així com operacions d'informació coordinades i anuncis falsos, també en el context de les eleccions.
En la seva investigació, els serveis comunitaris es van recolzar en l'anàlisi de documents interns de l'empresa, la posada a prova de les eines de TikTok i entrevistes amb experts en la matèria.