
El fabricant de motocicletes elèctriques Bultaco que té la seva planta de producció a Montmeló (Barcelona) tancarà el present exercici amb un volum de vendes d'unes 2.000 unitats, la qual cosa suposarà disparar gairebé un 60% els seus registres comercials del 2017, quan va matricular 1.251 unitats.
Així ho ha indicat el vicepresident de vendes i màrqueting de la companyia, Jorge Bonilla, que ha assenyalat que també contribuirà l'ampliació de la seva gamma de producte, amb l'arribada de tres nous models en els propers quatre anys, i l'expansió de la seva capil·laritat geogràfica, fins aconseguir 2.000 punts de venda.
En aquest sentit, Bonilla ha destacat l'evolució positiva que ha tingut l'empresa des de la presentació de la nova Bultaco, el 2014, i ha assenyalat que, en menys de quatre anys, han estat capaços d'obrir una fàbrica, de dissenyar, desenvolupar i fabricar i de comercialitzar dos models motobikes amb onze versions diferents i de comptar amb una xarxa comercial amb 163 punts de venda en 26 països.
També ha recordat que l'any passat es va comercialitzar un total de 1.251 unitats, el que va suposar un augment del 22% respecte a l'any anterior. A més, es va aconseguir un volum de facturació de 4,5 milions d'euros durant el 2017.
"Fortes inversions"
"En aquests primers anys de marxa, la companyia ha realitzat fortes inversions per poder afrontar amb garanties l'ambiciós pla 2018-2021, presentat a finals de l'any passat. Això ha requerit forts esforços econòmics en una primera fase, en la qual no s'ha buscat el benefici, sinó el creixement i la creació de valor a mitjà i llarg termini", ha afegit.
En aquest sentit, ha destacat que la previsió inicial de l'empresa d'aconseguir breakeven l'any passat estava basada exclusivament en la venda i desenvolupament dels models Albero i Brinco. No obstant això, ha insistit en la importància del pla estratègic per desenvolupar i llançar tres nous models en els propers quatre anys, així com a tenir una forta expansió internacional i a dur a terme fortes inversions en màrqueting.
"Hem de créixer i creixerem. Això, lògicament, adapta el moment en el qual aconseguirem el breakeven", ha afegit el directiu, al mateix temps que ha assenyalat que Bultaco no pot conformar-se mai amb tenir un "paper de comparsa" al mercat de la mobilitat elèctrica.
Pla estratègic "sorprenent"
Respecte al pla estratègic de la corporació pel període 2018-2021, Bonilla ha destacat que l'objectiu és aconseguir que Bultaco tingui un "paper rellevant" en el nou escenari de la mobilitat elèctrica, que experimentarà un "enlairament exponencial" de cara al 2020. En aquest entorn de creixement, l'empresa llançarà models "realment sorprenents" tant per la seva concepció com per la seva tecnologia. Un d'ells arribarà aquest mateix any, com una motocicleta amb un "marcat caràcter innovador".
Referent a la xarxa comercial, aquest programa estratègic té l'objectiu que la firma estigui present en tot el planeta, així com de consolidar la seva presència a Europa i d'afrontar nous mercats com Amèrica del Nord i Orient Mitjà i d'arribar a 2.000 punts de venda. En relació amb aquesta expansió internacional, el vicepresident de Bultaco ha assegurat que la companyia ha signat nous contractes de distribució en el primer trimestre de l'any amb importadors a Croàcia, Eslovènia i Hongria i ha obert punts de venda a França, Polònia i Nova Zelanda.
"Ja estem presents en 26 països, amb 163 punts de venda, i en els propers mesos esperem tancar nous acords de distribució a Andorra, Hongria, Suècia, Itàlia, França, Alemanya i Àustria, cobrint així pràcticament tot el continent europeu", ha afegit.
Objectiu 2022
Per últim, Bonilla ha apuntat que la planta que posseeix l'entitat a Montmeló (Barcelona) està adaptada a les necessitats actuals de producció i ha assenyalat que el pla de negoci contempla aconseguir 30.000 unitats produïdes el 2022. A més, ha indicat que aquest centre, amb una plantilla de 50 persones entre oficines i la factoria, és una instal·lació amb capacitat per cobrir les necessitats del mercat a cada moment i ha assegurat que aquesta estratègia no contempla "ni construir ni comprar plantes addicionals".
"És evident que aquest important increment de fabricació comportarà adaptar-se a la nova realitat, no només en inversió en mitjans tècnics, sinó també a nivell humà, on s'incrementaran les contractacions tant directes com indirectes", ha conclòs.