Caprabo torna als beneficis

La cadena de supermercats del grup Eroski guanya 7,3 milions d'euros el 2015 i estanca la facturació en 1.124 milions

Caprabo ha obtingut un benefici net de 7,3 milions d'euros a l'exercici 2015 i ha registrat una millora del resultat d'explotació que passa dels 24,1 milions als 26,8 milions d'euros. Segona ha informat la companyia, aquest és el millor resultat d'explotació dels últims set anys i "les xifres de l'últim exercici consoliden la tendència de millora dels últims dos anys" en aquest apartat. En aquest exercici Caprabo ha aconseguit mantenir lleugerament a la baixa la seva facturació bruta (a Catalunya i a Navarra), situant-se en els 1.124 milions d'euros, el que representa una caiguda del 0,3% respecte als 1.127 milions de 2014 i haver registrat pèrdues per 5 milions d'euros.

"Els resultats positius de Caprabo avalen l'aposta estratègica de la companyia per la innovació a través d'un supermercat de nova generació, els nous formats i la multicanalitat i per la producció de proximitat i per l'expansió a través de franquícies en el seu principal mercat. A més, la millora dels resultats es produeix gràcies a les iniciatives d'eficiència operativa que la companyia està impulsant en els últims anys", ha afirmat la companyia en un comunicat.

Caprabo ha tancat l'exercici (a data de 31 de gener) amb 324 supermercats en els dos mercats estratègics de Catalunya i Navarra, dels que 42 són franquícies. Al llarg de l'any ha incorporat 12 establiments comercials a la seva xarxa de botigues i ha tancat 7 supermercats. En el primer semestre del 2015 s'ha materialitzat l'operació de desinversió en les 50 botigues de Madrid i Castella-La Manxa, el 16% de la facturació, que ha suposat un impacte negatiu al 2015 de 9,3 milions d'euros en operacions interrompudes.

La companyia preveu renovar tota la seva xarxa de supermercats amb una inversió estimada de 80 milions d'euros. En el terreny de la innovació, el comunicat afirma que Caprabo es va convertir en la primera companyia de supermercats que va llençar una aplicació de compra completa al mercat, que el 2015 ha representat el 16% de l'activitat online de la companyia.
Avui et destaquem
El més llegit